هیئت های مذهبی و مساجد جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهند

دوستدار گفت: فریضه جهاد تبیین واجب فوری است و هیئت های مذهبی، کانون بسیج و مساجد موضوع حوزه اقتصاد، جمعیت و جهاد تبیین را باید در دستور کار و ترویج قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدجعفر دوستدار، امروز سه شنبه (25 بهمن) در نشست «دوره معرفت و مهارت افزایی هیئت و تشکل ‌های دینی، سمن ‌ها و مجموعه‌ های مردم نهاد در آوردگاه تمدنی» که به میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) در مجتمع «ولایت» دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: فریضه جهاد تبیین واجب فوری است و هیئت های مذهبی، کانون بسیج و مساجد موضوع حوزه اقتصاد، جمعیت و جهاد تبیین را باید در دستور کار و ترویج قرار دهند.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس ادامه داد: در مجموعه‌ های متولی هیچ آرایشی برای فریضه فوری جهاد تبیین دیده نمی ‌شود و بعضا شاهد استدلال دانش آموزان هستیم اما به عنوان جبهه فرهنگی باید برای جهاد تبیین ابتکار عمل و طرح و ایده داشته باشیم.

وی با تاکید بر مسئله مردم و مطالبه گری اظهار کرد: راه اندازی شبکه خلاقیت و شناسایی ظرفیت شناسی در جنبه‌ های مختلف از مهمترین محورهای اصلی برای مسئولان رسانه هیئت ‌ها، مدیران هیئت، مدیر بخش بانوان هیئت و مدیر بخش نوجوان هیئت به شمار می روند.

دوستدار بر معرفی محله «سنگ سیاه» به مردم شیراز و کشور تاکید کرد و گفت: این محله تاریخی متاسفانه با مواد مخدر و معتادان متجاهر شناخته می شود اطلاعی ندارند که شهید عباس دوران، قهرمان ملی کشورمان در این محله تربیت و بزرگ شد و باید از هویت انسانی محلات تاریخی خود به عنوان یک ظرفیت شاخص، بهره مناسب ببریم.

وی تصریح کرد: نقش مردم در مسائل باید به خوبی شناخته شود و مسئولان فرهنگی استان، دانش آموزان و معلمان را برای معرفی این قهرمانان ملی به محله «سنگ سیاه» بیاورند.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس همچنین گفت: باید با الگوبرداری از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سمت برخورداری از نگاه مشارکت محور حرکت کنیم.

کد خبر 1252725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha