هیئت‌ های مذهبی محل تربیت نسل ها هستند

حجت الاسلام باباخانی گفت: هیئت‌ های مذهبی تنها محل عزاداری نیستند بلکه تربیت نسل ها می تواند در این هیئت ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام مجید باباخانی، امروز سه شنبه (25 بهمن) در نشست «دوره معرفت و مهارت افزایی هیئت و تشکل ‌های دینی، سمن ‌ها و مجموعه‌ های مردم نهاد در آوردگاه تمدنی» که به میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) در مجتمع «ولایت» دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: در آیه 112 از سوره «هود»، خداوند به پیامبر فرمده است که در انجام کاری که به ایشان محول شده است، استوار باشد.

رئیس سازمان هیئت مذهبی و تشکل های دینی تبلیغات اسلامی افزود: حفظ دین، کاری دشوار است و باید در حفظ دین استوار باشیم و همه ما باید برای استواری و پایداری دین، جهاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسائل انقلاب اسلامی با کار خاص قابل حل نیست، اظهار کرد: برای موفقیت در این امر باید مجموعه های فرهنگی استان به صورت جهادی پای کار بیایند.

حجت الاسلام باباخانی ادامه داد: مجموعه های فرهنگی در نوک پیکان دشمن قرار می گیرند و باید بسیار هوشیارانه و جبهه ای و جهادی عمل کنند.

وی تاکید کرد: هیئت های مذهبی و تشکل های دینی و مجموعه های فرهنگی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید خود را به نهادهای اجتماعی تبدیل کنند وعلاوه بر برگزاری مراسمات، در لایحه رسانه ای و تربیتی هم به تدوین برنامه بپردازند.

حجت الاسلام باباخانی با اشاره به اینکه در دنیای غرب در یک فضای جنگ تمدنی قرار داریم، عنوان کرد: اهمیت فعالیت فرهنگی، حرکت اجتماعی و تربیتی رسانه ای بسیار مهم است و برای همین در «دوره معرفت و مهارت افزایی هیئت و تشکل ‌های دینی، سمن ‌ها و مجموعه‌ های مردم نهاد در آوردگاه تمدنی»، مباحث معرفتی و مهارتی گنجانده شده است.

وی به گسترش جبهه متمدین انقلابی برای کل جامعه و هیئت های مذهبی هم اشاره کرد و گفت: هیئت‌ های مذهبی تنها محل عزاداری نیستند بلکه تربیت نسل ها می تواند در این هیئت ها انجام شود.

 

کد خبر 1252737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha