سه کتاب در موضوع وحدت و تقریب مذاهب اسلامی رونمایی شد

همزمان با دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در گلستان از سه کتاب با موضوع وحدت و تقریب مذاهب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، دومین روز برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور مهمانان، اندیشمندان و علملی شیعه و اهل سنت داخلی و خارجی در گلستان در حال برگزاری است.

 

همزمان با برگزاری دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی از سه کتاب که از سوی پژوهشگاه مطالعان تقریبی به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

 

کتاب تمدن اسلامی در ۹ جلد از سوی پژوهشگاه تقریبی تدوین شده که مجموعه مقالاتی است که توسط اندیشمندان اسلامی پیرامون تمدن اسلامی تهیه شده است.

 

این کتاب در برگیرنده ۱۵۰ مقاله بوده و در ۹ بخش و ۳۰ فصل دسته‌بندی شده است. چیستی و مبانی شکل‌گیری تمدن اسلامی، ابعاد تمدن اسلامی، ظرفیت‌های تمدنی در دنیای اسلام، تجربه‌های تاریخی در ادوار اسلام، تمدن‌سازی نوین و تجربه انقلاب اسلامی، احیای تمدن اسلامی در اندیشه‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای، آینده تمدن اسلامی، مهدویت و تمدن‌سازی نوین اسلامی از جمله موضوعات مقالات چاپ شده در این کتاب است.

 

همچنین کتاب عقلانیت دینی و امامت تمدن‌ساز در پرتو اندیشه‌های امام تمدن‌ساز آیت‌الله خامنه‌ای نیز در اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی رونمایی شد.

 

سومین اثری که امروز از آن رونمایی شد «وحدت در منظومه فکری مقام معظم رهبری» است که از سوی پژوهشگاه مطالعات تقریبی به چاپ رسیده است.

 

کد خبر 1252880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha