تشکیل جلسات منظم مدیریت حاشیه نشینی در کرمان/ استفاده از ظرفیت های مردمی به عنوان سرپنجه های عملیاتی

جلالی با اشاره به تشکیل جلسات منظم مدیریت حاشیه نشینی در کرمان گفت: در این باره به شکل قرارگاهی عمل می شود و به ظرفیت های مردمی به عنوان سرپنجه های عملیاتی نگاه کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، ظهر چهارشنبه (۲۶ بهمن) در اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی (حاشیه نشینی) سازمان های مردم نهاد گفت: شورای راهبردی مدیران ارشد استان کرمان راه اندازی و کارگروه تخصصی ذیل شورا برای احصاء مسائل راهبردی استان و برنامه ریزی برای آن تشکیل شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه از دستگاه های مختلف خواسته شد تا قوی ترین افراد خود را به دبیرخانه اجرایی معرفی کنند؛ افزود: اولین مأموریت دبیرخانه، اعلام مسائل مسائل استان از نگاه ایشان بود به طور مثال مسائلی که از نظر ائمه جمعه نظام مسئله بود و... که در نهایت به بانک اطلاعاتی ۵۷۳ کلان مسئله رسیدیم.

 

وی ادامه داد: سپس با توجه به اولویت، حساسیت و جامعیت به ۹ مادرمسئله از جمله آب، توسعه نامتوازن و... رسیدیم که از این ۹ مورد دو مورد حاشیه نشینی و معتادین متجاهر مربوط به آسیب های اجتماعی است.

 

جلالی با اشاره به اینکه سپس کتابچه «عصر خدمت» تدوین و نظام مسائل را به تفکیک وزارتخانه در استان استخراج کردیم و راهکار مردمی هم دادیم؛ خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حاشیه شهر موازی کاری دستگاه های مختلف بود و به این نتیجه رسیدیم تا به شکل قرارگاهی عمل شود و به ظرفیت های مردمی{سمن ها و...} به عنوان سرپنجه های عملیاتی نگاه کردیم.

 

وی با اشاره به مسائل اخیر کشور، ریشه مشکلات را مربوط به عدم توجه به مسئله شناسی، مسئولیت سپاری و مطالبه گری دانست و افزود: در مسئله حاشیه شهر شاهد پاس کاری دستگاه ها بودیم اما وقتی در قالب قرارگاه مطرح شد، طرح پایان حاشیه نشینی در کرمان کاملاً مشخص شده است.

 

جلالی دومین موضوع مورد توجه در پدیده حاشیه نشینی را توانمندسازی مردم عنوان و بیان کرد: حوزه صیانت قضایی نیز مورد توجه قرار گرفت ضمن اینکه سمن های فعالی داریم گرچه حاشیه شهر در ایام انتخابات مورد طمع آقایان می شود و دنبال بهره برداری های خود هستند.

 

وی اظهار کرد: جلسات هر ۱۰ روز تشکیل می شود و دستگاه ها موظف به ارائه گزارش هستند تا مسئله حاشیه نشینی مدیریت شود و تاکنون به برخی کُد آبادی داده و برخی روستا شدند و بیشتر این افراد در مناسبت های مذهبی با نظام همکاری می کنند و در حال ساماندهی هستیم و سودجویان را به دستگاه قضا سپردیم.

 

جلالی در پایان تأکید کرد: ما دنبال تولی گری نیستیم و کار بدون مشارکت مجموعه ها کار پیش نمی رود زیرا حاکمیت به تنهایی کاری نمی تواند بکند.

 

کد خبر 1252976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha