گیلان آماده پذیرش گردشگران نوروزی است

عباسی با بیان اینکه گیلان آماده پذیرش گردشگران نوروزی است گفت : برپایی نمایشگاه صنایع دستی از اهم برنامه های ستاد نوروزی در گیلان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  گیلان، اسدالله عباسی - استاندار گیلان -امروز ( چهارشنبه، ۲۶ بهمن ) در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری دارد و سالانه پذیرای مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور و جهان است.‌

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز قرار داریم و بایستی آمادگی لازم جهت پذیرش مسافر را داشته باشیم گفت: طبق آمار دریافتی در شش ماه نخست امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد گیلان شده است.‌

عباسی ادامه داد: از این مجموع بیش از ۴۲ میلیون گردشگر در گیلان اقامت داشتند.‌

وی افزود: پیش بینی می شود در نوروز امسال شاهد موج سفر در گیلان باشیم و لذا برای پذیرش از مسافران و گردشگران همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

استاندار گیلان به امور ترافیکی در محورهای ورودی‌های استان اشاره کرد و گفت: مقدمات تسهیل بخشی حضور مسافرین در گیلان فراهم شده تا گردشگران سفر خاص و خاطره انگیزی را در استان تجربه کنند.

عباسی از آمادگی گیلان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: مقدمات پذیرایی از گردشگران نوروزی با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شکل رسمی به خود گرفت.

وی از برپایی بازارچه‌های دائمی فروش صنایع دستی در ورودی شهرستان‌های گیلان در ایام نوروز خبر داد و افزود: با برپایی نمایشگاه عرضه محصولات صنایع در گیلان می‌تواند ضمن معرفی توانمندی‌های این هنر اصیل گیلانی، منجر به رونق اقتصادی و کسب و کار می‌شود.

عباسی با تاکید بر انسجام بخشی و وحدت رویه در انجام کارها، افزود: وجود وحدت، یکپارچگی و هم پوشانی در کار منجر به توفیقات و گره گشایی می‌شود.

استاندار گیلان گفت: همه مدیران دستگاه‌ها، فرمانداران، شهرداران و مدیران روستایی در تسهیل بخشی سفرهای نوروزی و میزبانی خوب و خاطره انگیز برای مسافران دخیل و سهیم هستند.

عباسی با تاکید بر نظارت جدی روی عملکرد نانوایی‌ها، کسبه و بازاریان، افزود: نظارت بر عملکرد اصناف و نانوایی به صورت جدی و مستمر صورت گیرد.

وی از برپایی نمایشگاه و بازارچه زنجیره‌ای در مبادی ورودی استان گیلان خبر داد و افزود: در این نمایشگاه‌ها محصولات و تولیدات مختص استان گیلان به معرض نمایش گذاشته شود.


استاندار گیلان با تاکید بر رعایت حفظ عفاف و حجاب از سوی مسافران و گردشگران، افزود: با پدیده بی حجابی و هتک حرمت به عفت و حیا در سفرها برخورد شود.

عباسی با بیان اینکه از کارهای یک نواختی و کلیشه‌ای باید فاصله گرفت، گفت: خلق نوآوری و ابتکار در فروش محصولات و تولیدات ویژه استان گیلان در نوروز باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1253013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha