مبعث روز انتصاب عالی ترین مدیر سیاسی عالم بشریت است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: اگر بخواهیم یک روز در سال را به روز مدیران سیاسی قرار دهیم بی‌شک مبعث است، این روز در اوج تناسب با مدیران سیاسی قرار دارد زیرا مبعث روز انتصاب عالی ترین مدیر سیاسی عالم بشریت است.

حجت الاسلام حمید بامری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از رسوم قشنگ ما، این است که برخی از روزهای سال را به مناصب شغلی گره زده ایم.

امام جمعه عنبرآباد افزود: اگر بخواهیم یک روز در سال را به روز مدیران سیاسی قرار دهیم بی‌شک مبعث است، این روز در اوج تناسب با مدیران سیاسی قرار دارد زیرا مبعث روز انتصاب عالی ترین مدیر سیاسی عالم بشریت است.

وی بیان کرد: مبعث روزی است که شغل نبی خاتم (ص) به عنوان پیامبر مشخص شده است.

حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه اخلاق پیامبر (ص) کاربرد سیاسی داشت، خاطرنشان کرد: آن حضرت در مدیریت نه تنها معلم اخلاق بلکه معلم سیاست است و اخلاق عالی پیغمبر اکرم (ص) مقدمه سپردن مدیریت سیاسی جامعه است.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: گروهی بیش از ۱۴۰۰ سال است که تلاش دارند طوری از رسول خدا (ص) تبلیغ کنند که تنها به یاد اخلاق فردی او بیفتیم نه به یاد حاکمیت سیاسی که او دنبال می کرد.

وی تصریح کرد: انبیا برای ساختن انسان به دنبال ایجاد محیطی سالم و متناسب هستند تا انسان را در خود بپروراند.

حجت الاسلام بامری عبادت خدا و درگیری با طاغوت را دو روی یک سکه خواند و اظهار کرد: تمام درگیری‌های انبیا الهی با قدرت طلبان بر سر مسائل سیاسی بوده است وگرنه هیچ پیغمبری را به خاطر اینکه درس اخلاق بدهد کسی نمی کشد.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) قبل از ورود به مدینه و آغاز کار تبلیغی و قبل از اینکه در مدینه مسجد بنا کند و قبل از نزول آیات قرآن کریم، برای مدینه فرمانداری درست تعیین کرد تا وقتی فرمانداران و مسئولان درست در جامعه حاکم نباشند کار مسجد، محراب، منبر و تبلیغ شدنی نیست.

وی تاکید کرد: مبعث تغییر ساختار سیاسی و پیغمبر اکرم (ص) شغلش مدیر سیاسی جامعه است و این مهم را دشمنان به خوبی فهمیده اند اما برخی مدعیان مسلمانی نمی فهمند.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: دشمنان با اخلاق پیغمبر اکرم (ص) مشکل نداشتند بلکه با فرماندهی او و با گرفتن قدرت سیاسی جامعه توسط او مشکل داشتند بنابراین آغاز بعثت با سیاست گره خورد.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: اصولا حقیقت بعثت سیاست است و شغل نبی اکرم (ص) مدیر سیاسی و مدیر اخلاق است.

وی با تاکید بر این که مدیران باید عاشق مردم باشند، ابراز کرد: امام جامعه همچون پیامبر اکرم (ص) جایگاه پدری دارد پدری فوق العاده مهربان است.

حجت الاسلام بامری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه یک مدیر سیاسی خواند و گفت: حاج قاسم روزی ۱۹ ساعت کار می کرد و چون عاشق مردم بود و مردم نیز او را دوست داشتند و این مهم در زمان حیات و شهادت سردار دلها مشهود است.

کد خبر 1253294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha