راه تماشاگه راز در بعث پیامبر (ص) باز شده است

حجت الاسلام سرلک گفت: بعثت پیامبر (ص) موجب شد تا مردم توسط پیامبر خدا زنده شوند و بیاموزند که محاسبات معنوی چه سعادتی در پی خواهد داشت و در بعث پیامبر (ص) راه تماشاگه راز باز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام علی سرلک در مراسم بزرگداشت مبعث حضرت محمد (ص) که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: مبعث پیامبر (ص) موجب شد تا ظرفیت ارتقای نگاه انسان فراهم شود.

مدرس حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی افزود: بعثت پیامبر (ص) موجب شد تا مردم توسط پیامبر خدا زنده شوند و بیاموزند که محاسبات معنوی چه سعادتی در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کسی که خدا وسط معادلاتش واقعی نباشد، زندگی بی معنایی را تجربه می کند، انسان به آفرینش معنا داده است و پیامبر (ص) آمدند تا به ما بگویند که انسان ها با خدا معنا می یابند و بدون خدا، انسان به بن بست می رسد.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: هر که از یاد خدا غافل شود از سبب سازی خدای متعال درخواهد ماند و انسان باید به حقیقتی برسد که همه چیز در جلوه خدای متعال معنا می یابد.

وی اضافه کرد: در بعث پیامبر (ص) راه تماشاگه راز باز شده است تا انسان بداند خدای متعال باید محور تمام امور زندگی قرار بگیرد.

حجت الاسلام سرلک گفت: محاسبات سود محور، شاید آسایش فراهم کند اما آرامش در پی نخواهد داشت زیرا انسان بدون خدا بی معناست و عبادت مقدمه ای است که ما را به عبودیت برساند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اقامه نماز اظهار کرد: پیامبر (ص) آمدند تا مردم را به بندگی خدا دعوت کند و در میان جهل و دشمنی، حضرت محمد (ص) به دعوت انسان به عبادت و شناخت خدای متعال پرداخت.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: هر چه ایمان ما بیشتر باشد بلاهایمان بیشتر می شود وهیچ پیامبری به اندازه حضرت محمد (ص) رنج نکشیدند.

وی تاکید کرد: پیامبر (ص)، آزادی را در بندگی خدا می دانند و اگر بنده خدا نباشیم، رها و تمام خواهیم شد و هر کس به دنبال غیرخدا رفته است، ضرر کرده است و عبادتی درست است که انسان را به عبودیت برساند و انسان باید بداند که مال غیر خدا نیست و پیامبر (ص) مسیر هدایت الهی را به ما نشان داده اند که باید قدر آن را بدانیم.

کد خبر 1253334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha