۱۰ کانون مساجد در مناطق محروم و کم‌برخوردار خوزستان افتتاح می‌شود

حجت‌الاسلام سمیری، از فعالیت ۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در مناطق محروم و کم‌برخوردار خوزستان خبر داد و گفت: ۱۰ کانون مساجد دیگر نیز به زودی در این مناطق افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، اظهار کرد: در راستای توانمندسازی اقشار مختلف و به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی در جهت توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی کلیه اقشار به خصوص مناطق محروم و کم‌برخوردار، تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور 2020 محله کم‌برخوردار کشور و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور منعقد شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: در این زمینه ستاد کانون‌های مساجد باید نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و محافل انس با قرآن در مساجد مناطق هدف، تاسیس کانون و کتابخانه در مسجد محلات فاقد کانون‌های فرهنگی هنری، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی، حمایت از دریافت ایده و طرح‌های بومی استانی، شناسایی، ساماندهی و معرفی کانون‌های برتر مستقر در مناطق کم‌برخوردار، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری جهت استعدادیابی جوانان مؤمن و انقلابی و حمایت از نخبگان، برگزاری پویش‌های کتابخوانی و اهدای نذر کتاب در قالب کتابخانه‌های مساجد و ... اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه در استان خوزستان در حال حاضر 30 کانون فرهنگی هنری در مساجد مناطق محروم و کم‌برخودار فعالیت می‌کند، ادامه داد: برنامه‌ریزی شده در راستای اجرای این تفاهم‌نامه 10 کانون فرهنگی هنری دیگر نیز در مناطق فاقد کانون مساجد افتتاح شود.

 

حجت‌الاسلام سمیری، تصریح کرد: 28 منطقه محروم و کم‌برخوردار در استان در قالب این طرح قرار گرفتند و بناست این طرح در شهرستان‌های اهواز، کارون، حمیدیه، شوش، مسجدسلیمان، آغاجاری، امیدیه، رامهرمز، بندرماهشهر و اندیمشک اجرا شود.

 

کد خبر 1253541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha