مسابقات قرآن کریم مسیر را برای اتحاد و گفتمان قرآنی باز کرده است

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه قرآن کریم تنها کتاب وحدت در میان مسلمانان است، گفت: مسابقات قرآن کریم مسیر را برای اتحاد و گفتمان قرآنی باز کرده است.

حجت الاسلام«احمد شرفخانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان قرآن کریم را تنها کتاب وحدت در میان مسلمانان جهان دانست و گفت: سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم هم می تواند زمینه ساز وحدت و اتحاد دنیای اسلام شود.

 

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم مسیری را برای اتحاد و گفتمان قرآنی باز کرده است و با توجه به اینکه از تمام کشورها نمایندگانی در این مسابقات حضور می یابند،تلاش می کنیم از این طریق گفتمان واحدی را ایجاد کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه از ۸۰ کشور دنیا در مسابقات قرآن کریم شرکت کرده اند ضرورت دارد که در این مسابقات به مباحث و موضوعات و مفاهیم قرآنی پرداخته شود، تا مردم بر اساس این موضوعات ساختار زندگیشان را پایه گذاری کنند و موضوع وحدت تنها شعار نباشد بلکه گفتمان همه ملت های دنیا قرار گیرد.

 

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: ضرورت دارد که بعضی از اختلافات مذهبی کنار گذاشته شود و به سمت اصول مورد نظر و مورد طرح در کتاب الهی حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: مسلمانان نباید به اختلافات مذهبی دامن بزنند، این موجب می شود که  لذت وحدت براساس کتاب واحد امت واحد درک نشود.

 

کد خبر 1253798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha