شهدا قلب و باطن جامعه را نگهداری می‌کنند

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، با اشاره به اینکه در فرهنگ قرآن کریم، شهدا زنده هستند و قلب و باطن جامعه را نگهداری می‌کنند، گفت: زیبایی‌های اخلاقی شهدا باید در زندگی جاری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امروز سه‌شنبه (۲ اسفند) در اولین یادواره شهدای جامعه پزشکی خوزستان که در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهدا اظهار کرد: قرآن از شهدا با کلیدواژه «احیاء» یاد کرده است.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، افزود: شهدا از ارزاق الهی دائم مستفیض بوده و چون متصل به کرم حق تعالی هستند، باسخاوتند و دیگران به خصوص کسانی که ادامه‌دهنده راه و خط شهدا هستند را بی‌نصیب نمی‌گذارند.

 

وی با بیان اینکه شهدا در هنگام دلسردی به داد انسان می‌رسند، به شرط اینکه انسان در مسیر شهدا باشد، اضافه کرد: شهدا به انسان نشاط می‌بخشند تا بتوانند با قوت بیشتری مسیر خود را ادامه دهند.

 

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اینکه در فرهنگ قرآن کریم، شهدا زنده هستند و قلب و باطن جامعه را نگهداری می‌کنند، ادامه داد: زیبایی‌های اخلاقی شهدا باید در زندگی جاری باشد.

 

وی شهدا را هدایت‌شده‌های مخصوص در مسیرهای الهی دانست و تصریح کرد: باید همچنان در راه شهدا قدم برداریم و به سرمایه‌های بزرگ مراجعه کنیم و خود و جوانان را به عالم شهدا متصل کنیم.

 

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، با بیان اینکه پرچم شهدا در جامعه پزشکی خوزستان برافراشته است، ابراز کرد: اگر بخواهیم در حوزه کارهای فرهنگی و تربیتی فهرستی ارائه دهیم قطعا ترویج یاد شهدا اصلی‌ترین کار است و با این اقدام به بسیاری از اهداف از جمله رشد، بصیرت و تربیت روح ایثار در جوانان می‌رسیم.

 

وی با اشاره به اینکه در جامعه پزشکی بیشتر به این اهداف نیاز داریم، بیان کرد: برای اینکه به این اهداف دست یابیم باید دست به دامن شهدا شویم که با این کار جامعه پزشکی از طراحی‌های دشمن صیانت می‌شود و زمینه اوج و رشد آنها را فراهم می‌کند.

 

علی‌اکبر حسینی‌محراب، نیز با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای جامعه پزشکی، عنوان کرد: در دوره جنگ تحمیلی، رزمندگان خط‌شکن شب اول و دوم خط را می‌شکستند و سپس تحویل تیم‌های خط نگهدار می‌دادند، اما پزشکان، پرستاران و امدادگران درحالی‌که نیروهای خط‌شکن به سنگر می‌رفتند، همچنان در صحنه بودند.

 

استاندار خوزستان، اذعان کرد: وقتی خطری متوجه مردم می‌شود و همه محل را ترک می‌کنند تازه نوبت حضور پزشکان و امدادگران می‌رسد و این شرایط در همه عملیات‌ها برای امدادگران، پزشکان و پرستاران وجود داشت.

 

وی ابراز امیدواری کرد نسل کنونی و آینده جامعه پزشکی بتواند این مسیر را با شناخت ادامه دهد، خاطر نشان کرد: شهدا روشنی‌بخش این مسیر هستند. 

 

کد خبر 1253887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha