سینمای ۷۰ ساله تبریز احیا شد

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با عنوان یکی از قدیمی‌ترین سینماهای شهر تاریخی تبریز، با حضور مقامات کشوری در شهر تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیین افتتاحیه پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با عنوان «دوباره سینما»، با حضور مدیران سینمایی، هنرمندان مطرح آذری زبان و مسئولان استانی در شهر تبریز برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی - رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تشکر از زحمات کسانی که پردیس سینمایی ۲۹ بهمن را برای مردم تبریز آماده کردند، اظهار داشت: حوزه هنری همزاد با انقلاب اسلامی است. امروزه شاهد شکوفایی و تلاش همه جانبه در عرصه مختلف هنری هستیم.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: بسیاری از هنرمندان متعهد، انقلابی و آن‌هایی که با این مردم هستند و در فضای مجازی مسیر را گم نکردند، در حوزه هنری پرورش یافتند و این راه را ادامه خواهند داد. ما در مجلس شورای اسلامی همه جانبه از برنامه‌های هنری به ویژه برنامه‌های حوزه هنری و سازمان سینمایی‌اش استقبال می‌کنیم.

 

همچنین «سیدمحمدحسین بلاغی» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این آئین با اشاره به آنکه امروز این استان صاحب ۲۰ سالن سینماست، تصریح کرد: ان شاالله تا خردادماه سال ۱۴۰۲ تعداد سالن‌ها به ۳۰ سالن خواهد رسید و ۱۰ سالن به مجموعه سینمایی استان اضافه می‌شود.

 

به گفته بلاغی، عملیات بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز از سال ۹۸ آغاز شد و یک کار سخت مقاوم‌سازی به همت مجموعه فنی موسسه بهمن‌سبز به خوبی طی شد. امروز حوزه هنری صاحب یک تیم کاربلد و سینماساز در استان آذربایجان شرقی است.

 

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با نام قدیم سینماآسیا که از قدیمی‌ترین و ماندگارترین سینماهای تبریز با قدمت ۷۰ ساله محسوب می‌شود، پس از سال‌ها فرسودگی از اواسط سال ۱۳۹۸ به همت موسسه بهمن‌سبز وارد فاز بازسازی شد و هم‌اکنون به پردیس مجهزی با ۱۰ سالن نمایش تبدیل شده است که از هفته آینده فعالیت خود را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

 

کد خبر 1254236

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha