ظلم به فلسطین، ضربه به جهان اسلام است

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به بیانات و تحلیل رهبر معظم انقلاب در مورد فلسطین در روز مبعث، گفت: ظلم و ضربه به فلسطین ضربه به جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه هدف از اشغال فلسطین و تأسیس کشور صهیونیستی اسرائیل، نه اشغال سرزمین که بلکه هدف ایدئولوژیک و سیاسی داشت، گفت: داشتن یک پایگاه در منطقه غرب آسیا برای سلطه بر امت اسلامی؛ که با بی‌غیرتی سران برخی کشورهای اسلامی این اتفاق تا حد زیادی افتاده است. و بر این اساس دفع ظلم از فلسطین، دفع ظلم از امت اسلامی است.

 

وی ادامه داد: قطعاً اگر دشمن در مورد فلسطین پیشروی کند، به دنبال اهداف استمعاری بیشتر خواهد بود و در فلسطین متوقف نمی‌شود. بنابر این دفاع از فلسطین دفاع از تمامیت امت اسلامی است. که اگر از روز اول غیرت و وحدت اسلامی وجود داشت، امروز وضع کشورهای اسلامی به مراتب بهتر بود.

 

به گفته خطیب جمعه خرمدره، نگاه راهبردی به مسئله فلسطین توسط امامین انقلاب، نشان از دوراندیشی و درک معادلات جهانی بوده و سرمایه انقلاب اسلامی همین نگاه راهبردی است.

 

وی با بیان اینکه در قضیه تأسیسات غنی‌سازی هسته‌ای هم، بهانه اصلی دشمنان اسلام، سلطه بر جهان اسلام است؛ و حضور یک کشور با حکومت قدرتمند در منطقه با اهداف آن‌ها سازگار نیست، گفت: بر همین اساس است که هر روز برای عقیم گذاشتن مذاکرات هسته‌ای، پا فراتر گذاشته و مطالبات خود را افزایش می‌دهند.

 

امام جمعه خرمدره خاطرنشان کرد: ینکه برخی ساده‌لوحانه فکر می‌کنند که با تسلیم در برابر مطالبات هسته‌ای غرب، مذاکرات برجامی مد نظر ما به سرانجام رسیده و آن‌ها پا پس خواهند گذاشت، این به دلیل عدم درک درست از خوی استعماری غربی‌ها و به ویژه آمریکاست.

 

وی با اشاره به رسوایی‌های فضاحت بار کنفرانس مونیخ گفت: دقت در تاریخچه کنفرانس مونیخ اولاً نشان از بی‌اثر بودن آن داشته و در ادامه عدم دعوت از هر دو طرف بحران روسیه و اوکراین، نشان داد که متولیان کنفرانس پیش از آنکه به دنبال حل بحران باشند، آتش بیار معرکه هم هستند.  همچنین ‌دعوت از بازمانده رژیم جنایتکار پهلوی و سرکرده گروه تروریستی منافقین، فضاحتی دیگر برای کنفرانس مونیخ بوده و نشان داد که غربی‌ها حتی به دموکراسی و حقوق بشر باطل و نمایشی خود نیز پایبند نیستند.

 

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره هشتم اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: تنها راه اصلاح در تربیت جامعه، تمسک به مبانی اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی و کنار گذاشتن نظریات باطل غربی در تربیت افراد جامعه اسلامی است. همراه کردن بدون پالایش مبانی تربیتی غربی با مبانی و روش‌های تربیتی اسلامی، موجب آلودگی مبانی تربیت اسلامی شده و  این نوع از تربیت را عقیم خواهد گذاشت.

 

وی به روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز اشاره کرد و افزود: اگر چه نوسانات نامتعارف قیمت طلا و ارز به دنبال اغتشاشات اخیر و همزمان با دهه مبارک فجر نشان داد که ما با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم؛ در عین حال آن چه که برای مصرف کننده آزار دهنده است، سوء استفاده برخی تولید کنندگان و دلالان از وضعیت فعلی است؛ متأسفانه بسیاری از تولید کنندگان و وارد کنندگان در حالی محصولات خود را در قالب قیمت آزاد ارز قیمت‌گذاری می‌کنند، که از ارز نیمایی استفاده می‌کنند؛ همچنین برخی تولیدکنندگان مانند خودروسازان و تولید کنندگان لوازم خانگی، در حالی کالاهای خود را بر اساس ارز خارجی قیمت‌گذاری می‌کنند که سهم ناچیزی از هزینه‌های آن‌ها را به ارز خارجی اختصاص دارد؛ بر این اساس از دولت عزیزمان  انتظار داریم با از بین بردن فضای رانتخواری، از حقوق مردم و مصرف کنندگان عزیز حمایت کند.

 

امام جمعه خرمدره در پایان تصریح کرد: از صدور حکم اعدام جمشید شارمهد سرکرده تروریستی تندر و قاطعیت قوه قضائیه تقدیر و تشکر می‌کنیم. این حکم موجب شادمانی قلب ملت ایران و همه آزادیخواهان عالم است.

کد خبر 1254284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha