امام حسین (ع) قرآن ناطق و ذکر الله است / شهدا در طول دفاع مقدس و خاموش کردن آتش فتنه، سیدالشهدا را الگو قرار دادند

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه شهدا در طول دفاع مقدس، دفاع از حرم و خاموش کردن آتش فتنه، سیدالشهدا را الگو قرار دادند، گفت: سیدالشهدا هم روز عاشورا در بالین شهدا می‌فرمایند خداوند آنهایی که علاقه به شهادت دارند تکریم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۵ اسفند) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به ولادت امام حسین (ع) و تبریک این روز گفت: نماز جمعه، اجتماع الهی است و علاوه بر اینکه جمعه روز عید مسلمانان است، این روز با ولادت حضرت امام حسین(ع) همزمان شده است. همچنین میلاد حضرت زین العابدین(ع)، میلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حضرت علی اکبر و میلاد حضرت ولیعصر(عج) را تبریک و تهنیت می‌گویم.

 

وی از امام حسین (ع) به عنوان نفس مطمئنه یاد کرد و با اشاره به اینکه تمام تلاش در زندگی رسیدن به آرامش است و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که قلب ها با ذکر خداوند آرامش می‌یابد، گفت: امام حسین (ع) قرآن ناطق و ذکر الله است یعنی هم نفس مطمئنه است و هم نفسی است که خداوند او را پسندیده و او نیز در دلش فقط خداوند را جای داده است.

 

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع) و یاران ایشان اسوه انفاق در راه خدا و بندگی هستند، گفت: خداوند آنهایی که علاقه به شهادت دارند و در راه محبت به ولایت، امامت و خلافت الهی همت دارند، تکریم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه شهدا در طول دفاع مقدس، دفاع از حرم و خاموش کردن آتش فتنه، سیدالشهدا را الگو قرار دادند، گفت: سیدالشهدا هم روز عاشورا در بالین شهدا می‌فرمایند خداوند آنهایی که علاقه به شهادت دارند تکریم می‌کنند چرا که آنها وفای به عهد، وفای به ولایت و امامت و خلافت الهی داشتند و هیچ فراز و نشیبی آنها را از رهبری الهی جدا نکرد.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به روز پاسدار گفت: سپاه امروز جلوه خودش را به رخ عالیمان می‌کشد. سپاه برآمده از متن مردم است و پاک‌سرشت‌ترین‌ها، شهادت‌طلبانه‌ترین آدم‌ها در سپاه حضور پیدا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همان روزهای اول به عشق شهادت و امامت، قداست پیدا کرد، گفت: این تشکل، نظامی براساس شرع انور و با مبانی دینی شکل گرفته که به وظیفه تحصیل قدرت برای مکتب عمل می‌کند.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه نظام سلطه بروز و ظهور انقلاب اسلامی را بر نمی‌تابید، ادامه داد: قدرت‌های سلطه‌گر همواره خواستند که چنین نظامی متولد نشود اما زورشان نرسید.

 

وی با اشاره به دشمنی های نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان برنامه های زیادی را برای ضربه به نظام تدارک دیدند و ایجاد اختلافات داخلی را در برنامه‌های خود قرار دادند اما این آتش با تدبیر ولایت و جهاد تبیین رهبر انقلاب خاموش شد و به دنبال آن دشمن ناچار شد ایران را درگیر یک خطر نظامی کند که بر این اساس جنگ تحمیلی هشت ساله برای ایران رقم خورد که در یک کفه آن ایران قرار داشت و در کفه دیگر بسیاری از کشورهای دنیا اما باز هم امداد الهی با نظام جمهوری اسلامی بود.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان بعد از جنگ تحمیلی و شکست در آن رویکرد جدیدی را در پیش گرفتند، گفت: جنگ و ناتو فرهنگی بعد از این دوران بود که آغاز شد. سال 78 حادثه کوی دانشگاه و سال 88 فتنه عظیم را به راه انداختند. آنها همه تجارب تاریخی‌شان را برای تغییر هویت و انحراف فکری مردم به کار گرفته بودند و مطمئن بودند مردم از درون نسبت به انقلاب نظرشان تغییر می‌کنند اما همه دیدند که با رهبری رهبر انقلاب از این طوفان‌های عظیم عبور کردیم. 

 

وی در ادامه با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام میدان‌های جنگی که دنیای کفر علیه جبهه توحید و نظام اسلامی به راه انداخته است، گفت: فرماندهان در دنیا در ستاد حضور دارند و در صحنه جنگ و درگیری حضور ندارند اما شهدای ما فرماندهانی بودند که خود در جنگ مقدم جبهه عاشقانه حضور پیدا کردند و حماسه آفریدند. شهید حسن طهرانی‌مقدم با غیرت دینی عزم کرد که ما باید در حوزه موشکی دست برتر داشته باشیم. در ادامه توسعه صنعت موشکی، سپاه موشک‌های نقطه‌زن تولید کرد و امروز ایران در جایگاهی از قدرت موشکی و پهپادی قرار گرفته است که هیچ قدرتی نمی‌تواند منکر این قدرت موشکی باشد.

 

حجت‌الاسلام صدیقی به اقدامات و خدمات رسانی سپاه به دولت اشاره کرد و گفت: بلایای طبیعی برای ما عبرت و بیداری است اما درخشش نظام این است که توانستیم در سریع‌ترین زمان ممکن آرامش را در مناطقی که دچار بلایای طبیعی می شوند برگردانیم که نمونه آن را امروز در خوی می بینیم.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1254296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha