نظام جمهوری اسلامی باید قدردان جانبازان و ایثارگران باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با گرامیداشت ولایت حضرت عباس(ع) و روز جانباز، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی باید قدردان فداکاری‌ها و رشادت‌های جانبازان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل و بزرگداشت جانبازان ۷۰ درصدی استان، با تبریک اعیاد شعبانیه، جان فشانی و از خودگذشتگی جانبازان سرافراز در دوران دفاع مقدس را با عظمت دانست و افزود: امنیت و آرامش کنونی کشور مرهون تلاش ها، فداکاری ها و رشادت های تمام رزمندگان و ایثارگران و به خصوص جانبازان است.

 

وی عزت، افتخار و غرور ملی امروز ایران اسلامی را به برکت خون شهدای این مرز و بوم ، رشادت جانبازان و آزادگان قهرمان دانست که طی ۴۴ سال گذشته از وجود خود گذشته و برای سربلندی کشور و میهن خود رشادت کرده و افتخار آفریده اند.

 

آل هاشم ادامه داد: رمز موفقیت در طی طریق مورد اشاره با تقویت ارتباط با خداوند متعال، تداوم راه حضرت امام خمینی(ره)، عمل به سفارش ها و رهنمودهای مقام رهبری، پافشاری روی اصول و ارزش های اسلامی و ایجاد وحدت و صمیمت بین آحاد مردم امکان پذیر است.

 

وی با اذعان به وجود مشکلات داخلی و در عین حال هجمه های گسترده دشمنان علیه کشور، یادآور شد: در این شرایط سخت و پرفشار، پایداری، عزت و افتخار ایران و ایرانی در گرو گام برداشتن در مسیری است که انتخاب کرده ایم.

 

آل هاشم  با اشاره به اینکه وظیفۀ ما در شرایط امروز جامعه، دشمن شناسی، بصیرت، آگاهی، شناخت و معرفت است، افزود : دلیل تاکیدهای مکرر رهبر فرزانه انقلاب دربارۀ جهاد تبیین نیز بر همین اصول اسوار است و همگان باید در این مسیر گام بردارند تا آسیبی به کشور وارد نشود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، توجه به مسایل درمانی را یکی از برنامه های اولویت دار بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برشمرد و با بیان اینکه بالا رفتن سن والدین شهدا و جانبازان و ایثارگران از جمله چالش های عمده در این حوزه است، افزود: هم اکنون میانگین سنی والدین شهدا بالای ۷۵ سال و متوسط سن ایثارگران شامل آزادگان و جانبازان به بیش از ۵۰ سال رسیده است که این امر لزوم حمایت های جامع درمانی از آنها را اجتناب ناپذیر می کند.

 

جابر ابوالفتح زاده تعداد افراد تحت پوشش این مجموعه را ۱۶۵ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد ۹ هزار و ۸۶۸ نفر شهید ، ۲۴ هزار و ۷۹۲ جانباز و یکهزار و ۸۹۳ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

کد خبر 1254481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha