ذکر صلوات انسان را زیر خیمه عنایت اهل بیت (ع) می برد

حجت الاسلام زارعی با اشاره به اهمیت ذکر صلوات در ماه شعبان گفت: صلوات انسان را زیر خیمه عنایت اهل بیت (ع) می برد کسی که با عشق صلوات می فرستد اهل ولایت است بنابراین نباید راحت از کنار این ذکر بگذریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام منصور زارعی- مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین- در خصوص اهمیت ماه شعبان بیان کرد: ماه شعبان ماهی است که خیرات و برکات فراوانی در آن تقسیم می شود و امیدواریم از این همه رحمت و برکتی که در این ماه وجود دارد استفاده کنیم.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: اعیاد مختلفی در ماه شعبان واقع شده که بزرگترین آن نیمه شعبان است که میلاد پرخیر و برکت امام زمان (عج) در آن قرار دارد که امید همه مستضعفان عالم است.

 

وی عنوان کرد: روزه گرفتن و استغفار، مناجات با خدا، صلوات بر پیغمبر و محاسبه نفس از جمله اعمال توصیه شده در ماه شعبان هستند که خیر و برکت بسیاری را به دنبال دارند، اینکه انسان خیری به کسی می رساند و با خدا خلوت کرده و مناجات کرده و طهارت باطن پیدا می کند اینها خیر است.

 

حجت الاسلام زارعی تأکید کرد: اذکار فراوانی در این ماه توصیه شده است که هم در رزق معنوی و هم در رزق مادی اثر دارد یکی از این اذکار، استغفار است، استغفار به معنی طلب آمرزش کردن از خداوند متعال است و این استغفار موجب می شود که روح صیقل پیدا کند و غبارها و آلودگی هایی که بر جان و روح و باطن انسان نشسته با استغفار شستشو پیدا کند.

 

وی اعلام کرد: یکی از آثار استغفار رزق فراوان است، این رزق فراوان شامل رزق مادی و معنوی است و ماه شعبان ماه تقسیم رزق است و استفغار انسان را آرام کرده و بار انسان را برای رسیدن به مقصد کم کرده و موانع را برمی دارد.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: ذکر دیگری که در این ماه توصیه شده صلوات بر محمد و آل محمد است و این ذکر بسیار کارگشا، مشکل گشا، آرامش بخش و روح نواز است و هرچه انسان با عشق بیشتر صلوات بفرستد، خداوند ظرف وجودیش را مملو از مودت آل الله می کند و صلوات ذکری است که در رسیدن به قرب آل الله سرعت می بخشد. 

 

وی یادآور شد: صلوات انسان را زیر خیمه عنایت اهل بیت (ع) می برد کسی که اهل صلوات است و با عشق صلوات می فرستد اهل ولایت است بنابراین ذکر صلوات بسیار اهمیت دارد و نباید راحت از کنار این ذکر بگذریم و در روایات هم برکات و آثار فراوانی برای این ذکر آمده است.

 

حجت الاسلام زارعی اظهار کرد: باید با استغفار و صلوات خود را برای ماه رمضان آماده کنیم و جز مهمانان این ضیافت الهی باشیم و این مهم را باید غنیمت شمریم.

 

وی خاطر نشان کرد: صلوات شعبانیه از دیگر مواردی است که توصیه شده در ماه شعبان خوانده شود و انس با این صلوات شعبانیه بسیار اهمیت دارد چراکه اینها بسترها و میدان هایی برای تربیت نفس است.

 

کد خبر 1254877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha