بهره مندی بیش از ۱۴۸ هزار دانش آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد

عبادی گفت: امروز بیش از ۱۴۵ هزار دانش‌آموز و ۳۵۰۰ دانشجو از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، سیدمهدی عبادی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان- در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان، به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام(ره) گفت: کمیته امداد دومین نهادی بود که ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان مستقیم بنیانگذار کبیر انقلاب تأسیس شد و در طول سال‌ها، اتفاقات مختلفی برای این نهاد افتاد. 
 


وی افزود: به دلیل فقر شدیدی که در جامعه وجود داشت، کمیته امداد در بدو تاسیس، هدف آن تنها حمایت صرف از نیازمندان بود، اما در سال ۹۴ اساسنامه کمیته امداد مجدداً بازنگری و به توشیح مقام معظم رهبری رسید و در آن، توانمندسازی خانواده‌ها تأکید اساسی شد و مسیر امداد را تغییر داد. 

 
مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: با توجه به اینکه امسال، سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، امداد نیز در همین مسیر توانست گام‌هایی بردارد. 

 
وی اظهار کرد: امسال دوره‌های بوت کمپ ویژه راهبران شغلی کمیته امداد برگزار شد تا فضای ذهنی راهبران را از حالت سنتی به سمت کارهای علمی و دانش‌بنیان تغییر دهیم، بطوری که امروز این راهبران می‌توانند در فضای مجازی به‌راحتی فعالیت کنند. 

 
عبادی گفت: همچنین رویدادهای کارآفرینی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحت پوشش امداد در سه گروه زاهدان، زابل و ایرانشهر برگزار شد و ۳۵ شرکت دانش‌بنیان، با کمک پارک علم و فناوری، با دانشجویان ارتباط گرفتند که منجر به اتفاقات خوبی شده است. 

 
وی بیان کرد: در طول سه سال گذشته اتفاق ویژه‌ای در استان افتاد و ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اعطای تسهیلات اشتغال در این سه سال، امسال به ۱۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که ویژه ۵ دهک اول است. 

 
مدیرکل کمیته امداد استان افزود: از این میزان اعتبار اختصاص یافته به تسهیلات اشتغال، تا امروز نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان جذب شده و ۲۱ هزار فرصت شغلی نیز در این رابطه ایجاد شده است. 
 

وی گفت: همچنین اتفاق خوب دیگری که در حال وقوع است، خرید ۵۰۰ دستگاه تاکسی برای مددجویان تحت پوشش، با همکاری معاونت عمرانی استانداری، مجموعه تاکسیرانی و دو بانک عامل توسعه تعاون و سپه است و مردم زاهدان به زودی شاهد حضور خودروهای سورن پلاس در سطح شهر خواهند بود. 
 

عبادی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کمیته امداد، بحث تردد مددجویان و حضور در ادارات است که با توجه به گستره وسیع استان، برای مددجویان ایجاد زحمت می‌کند، که خوشبختانه امروز با تعریف سامانه جدیدی به نام «سُها» (soha) این مشکل رفع شده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مددجویان نیست. 

 
وی با اشاره به بحث احداث مسکن برای مددجویان، گفت: طی سه سال گذشته، بیش از ۸۵۰۰ واحد مسکونی در اشکال مختلف احداث و بازسازی شده و در آینده نزدیک نیز ۲۰ هزار واحد مسکونی که یک چهارم آن سهم استان سیستان و بلوچستان است، به دست ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد. 

 
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه ۱۴ اسفند، روز قرض الحسنه است، اظهار کرد: کمیته امداد در کنار کمک‌های بلاعوض به نیازمندان، کمک‌های معوض را نیز دارد که به صورت وام قرض الحسنه، بدون سود، بدون کارمزد و بدون جریمه دیرکرد است، که تاکنون ۷۳۱۷ فقره وام در زمینه‌های مختلف به مددجویان تحت پوشش و نیازمندان، با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است. 

 
وی با اشاره به طرح «قرض ماندگار» گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اجرای طرح قرض ماندگار در نظر دارد از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه خیران و نیکوکاران گرهی از مشکلات مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر باز کند. 

 
عبادی بیان کرد: یکی از کارهایی که کمیته امداد با جدیت دنبال می‌کند، بحث توانمندسازی فرزندان خانواده‌های مددجو، با کمک به تحصیل این عزیزان است. امروز بیش از ۱۴۵ هزار دانش‌آموز و ۳۵۰۰ دانشجو از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند. 

 
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به بحث بیمه‌های تأمین اجتماعی در امداد، گفت: امروز ما تعداد زیادی مددجویانی را داریم که همانند یک کارمند، از طرف کمیته امداد برای آنان هزینه بیمه پرداخت می‌شود و ۲۸۴ نفر نیز بازنشسته مددجوی کمیته امداد در تامین اجتماعی داریم که پرونده آنان از امداد به تامین اجتماعی رفته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شده‌اند.

کد خبر 1255689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha