ایجاد امنیت روانی و فرهنگی با محوریت مساجد از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است

حجت الاسلام قانع گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر جغرافیای محله تاکید ویژه دارند و ایجاد امنیت روانی و فرهنگی در مقیاس محله با محوریت مساجد را مورد توجه خاص قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسن قانع، امروز شنبه (13 اسفند) در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی مساجد استان فارس که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر جغرافیای محله تاکید ویژه دارند و ایجاد امنیت روانی و فرهنگی در مقیاس محله با محوریت مساجد را مورد توجه خاص قرار داده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: در ذیل سند ملی مسجد، توسعه مخاطب مساجد با رویکرد فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید است که جشن های محله در مساجد با همین محوریت انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر سه هزار مبلغ در استان داریم، تاکید کرد: سهم شیراز باید از سایر نقاط استان در خصوص مسجد محوری باید جدا شود و سهم شیراز در این زمینه نباید در سبد استان ریخته شود.

حجت الاسلام قانع  تصریح کرد: نمایشگاه دائمی طرح «مسجد جامعه پرداز» هم در مسجد «جمکران» برگزار شده است و طی یک ماه اخیر میزبان 700 نفر از ارکان هیئات مذهبی در شهر شیراز بوده ایم که گام اول توانمندسازی است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس هم گفت: نوع اختلاف سلایق را در مساجد باید مشخص کنیم و اگر بتوانیم با کار راهبردی و تحقیقاتی فعالیت کنیم می توان همه سلایق را دور هم جمع کرد.

محمدخلیل عسکری هم در این جلسه اظهار کرد: طرح مسجدمحوری در آموزش و پرورش فارس با «دوشنبه های مسجدی» از اردیبهشت سال جاری رقم خورده است و این طرح اکنون از نظر کمیت به اوج خود رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: شرط انتصاب مدیران جدید مدارس و ابقای مدیران سابق، مسجد محور بودن و مسجدی بودن آنها قرار داده شده است.

عباس رضایی هم با اشاره به کمبود روحانی در فارس گفت: روحانیون ما در موضوع معیشت و مسکن مشکل دارند و این مشکلات تا زمانی حل نشود، نمی توان از ائمه جماعات مساجد انتظار داشت تمام وقت خود را در مساجد بگذارند.

مسئول بسیج مساجد و محلات فارس ادامه داد: مساجد خاموش مساجدی هستند که بیش از یک سال امام جماعت ندارد و در استان فارس 41 روحانی به عنوان امام جماعت مسجد اخیرا معرفی کرده ایم.

وی تصریح کرد: امام جماعت، عمود خیمه مسجد است و بسیاری از مسائل را می تواند در کنار مردم حل کند و این امر موجب می شود تا رغبت و اقبال مردم به مساجد بیشتر شود و 560 روحانی در استان به عنوان مدیر محله در مساجد فعالیت می کنند.

کد خبر 1255850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha