تمام دستگاه های دولتی و غیردولتی و مردم باید به رونق گرفتن مساجد تلاش کنند

حجت الاسلام امیدی گفت: تمام امور ما باید از مسجد نشات بگیرد و تمام دستگاه های دولتی و غیردولتی و مردم باید به رونق گرفتن مساجد تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز شنبه (13 اسفند) در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی مساجد استان فارس که در استانداری فارس برگزار شد، گفت:  در این جلسه فرصت ارائه راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت های مسجد برای جذب جوانان و نوجوانان فراهم شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ادامه داد: امام خمینی (ره) تاکید داشتند که دشمنان از مسجد می ترسند و دانشگاهیان باید مساجد را به عنوان یک سنگر حفظ کنند و فرمودند هدف از انقلاب اسلامی، اداره کردن مسجد است.

وی تاکید کرد: تمام امور ما باید از مسجد نشات بگیرد و تمام دستگاه های دولتی و غیردولتی و مردم باید به رونق گرفتن مساجد تلاش کنند.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر تاثیرات مطلوب رفع اختلافات مسجد اظهار کرد: باید فعالیت هایی را که موجب رونق گرفتن مساجد می شوند را شناسایی کنیم و پیشنهاد مشخص ما در این مسیر این است که برای جوان سازی مساجد خودمان از کانون فرهنگی و پایگاه بسیج به عنوان ۲ بال مسجد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای ۱۴۰۲ هدف گذاری کرده ایم که حداقل یکصد پایگاه بسیج با جانشین پروری، جوان سازی شوند و آموزش های لازم به آنها ارائه شود و فهم موضوع برای نسل قدیم و جدید در مساجد بسیار مهم است.

حجت الاسلام امیدی  اعلام کرد: ۳۰۰ شورای صلح و سازش در مساجد داریم که ۸۰ شورا فعال است و نحوه حمایت از مساجد در طرح مسجدمحوری شورای اسلامی شهر در جلسه امروز مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر 1255852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha