شهر زیارت، میزبان یادواره ۴۲ شهید

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: ۱۸ اسفندماه همزمان با نماز ظهر و عصر، یادواره ۴۲ شهید شهر زیارت شیروان برگزار می شود.

رمضانعلی رازقی- مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این یادواره با حضور استاندار خراسان شمالی، مسئولان بنیاد شهید استان و جمعی از مسئولان شهرستانی و خانواده شهدا و مردم در محل مسجد امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری بهتر این یادواره از بهمن ماه جلسات متعددی با هماهنگی بنیاد شهید، فرمانداری و شهرداری شهر زیارت برگزار شد.

 

رازقی عنوان کرد: جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بازگویی خاطرات دفاع مقدس برای نسل جوان، یاد و خاطره شهدای عزیز و خانواده هایشان امسال 17 یادواره به مناسبت های مختلف در سطح شهر و روستای این شهرستان برگزار شده است.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان اضافه کرد: بالاترین امتیاز، برترین سعادت و رفیع‌ترین مرتبه رسیدن به فیض بزرگ شهادت است.

 

رازقی بیان کرد: شهید، آگاهانه به خاطر هدف مقدسش که در قرآن از آن به عنوان فی سبیل الله یاد شده است، به شهادت می‌رسد و شهادت اوج تعالی انسان است، اگر خون شهدا نبود که شجره طیبه رسالت را آبیاری کند، امروز از اسلام و مکتب توحیدی خبری نبود.

 

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۸ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

 

کد خبر 1256132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha