ریشه هنر دینی در باورها و عقاید مردم متجلی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ریشه هنر دینی را در باورها و عقاید مردم دانست و گفت: این هنر زیبایی های خود را بر پایه عشق ایمان به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین کنگره ملی شعر «آفتاب ظهور» همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) عصر امروز (۱۶ اسفند ماه) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نهادهای مختلف در یاسوج برگزار شد.

 

امین درخشان در این آئین ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی موعود (عج)، گفت: این مراسم معنوی معجونی از هنر و دین بوده که با حضور شاعران آیینی از استانهای مختلف کشور در یاسوج برگزار شد می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هر جایی که هنر دینی خود را به خوبی نشان داده به این دلیل است که این هنر ریشه در باورها، ارزش ها و عقاید عمیق همه ما دارد.

 

وی با اشاره به اینکه هنر دینی زیبایی های خود را بر پایه عشق و ایمان به نمایش می گذارد، خاطرنشان کرد: همواره شاهد بروز و ظهور آثار و تولیدات خوب فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف بودیم که یکی از آنها، مسئله شعر و شاعری است.

 

درخشان یادآور شد: شعر آئینی همواره در گذر تاریخ در نزد جامعه اجتماعی و مردم همیشه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و مورد پسند، رضایت و مقبولیت عموم مردم بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما امروز تجلی عشق و ایمان با در کلام زیبا و پر مغز شاعران حاضر در نشست شاهد بودیم.

 

وی اعتلای هنر دینی و انقلابی را یکی از مهم ترین رسالت ها و وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم این کنگره را در در سطح وسیع تر و با کیفیت بالاتر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کنیم.

 

پس از برگزاری کنگره ملی شعر «آفتاب ظهور»، استودیو جهان آوا با حضور برخی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح شد.

 

مدیر استودیو جهان‌آوا در این آئین، گفت: استودیو جهان آوا که جدیدا با این نام شناخته می‌شود، استودیویی حرفه‌ای برای صدابرداری است که در سال ۱۳۹۳ با تلاش و پیگیری دلسوزانه سید همت هاشمی، از فعالان سرشناس موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حمایت امین کمالوندی و با حضور پیروز ارجمند، مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد؛ اما بعد از مدتی به دلیل بی‌توجهی این امکانات به دست فراموشی سپرده شد و بلاتکلیف و بلا استفاده ماند.

وحید محمدخانی افزود: امسال با پیشنهاد سیدهمت هاشمی و حمایت مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تیم جوان این استودیو، اقدام به تعمیر، بازسازی و تأمین اقلام مورد نیاز در کنار تجهیزات پیشرفته شد.

 

وی ادامه داد: در این استدیو آواز کلاسیک ایرانی، محلی و پاپ، نوازندگی تمام سازها، گویندگی، نریشن، تیزر، دوبله،  پادکست، شاهنامه‌خوانی، کتاب صوتی و تمامی کتب تولید در استان،قصه‌گویی، نمایش رادیویی، سرود، تواشیح، آواهای مذهبی و... ضبط، تولید و به بازار عرضه می‌شود.
 

مدیر استودیو جهان‌آوا خاطرنشان کرد: این مجموعه با همکاری و مشارکت دفتر موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به ساخت سالانه چندین آلبوم موسیقی فاخر است.

 

وی به امکانات استدیو  اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر استودیو با زیر بنای اصلی ۲۰ متر مربع که اتاق ضبط آن دارای زیربنایی بالغ بر هشت متر مربع است کاملا آگوستیک سازی شده و همچنین ساخت اتاق انتظار برای همراه و خرید تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری پیشرفته وضعیت مناسبی دارد.

 

محمدخانی گفت: استودیو جهان آوا که به صورت تخصصی برای صدابرداری استفاده می‌شود، آماده خدمت‌رسانی به همه هنرمندان و فرهیختگان در تمامی رشته‌های حوزه هنری و فرهنگی است.

 

گفتنی است، در نخستین کنگره ملی شعر «آفتاب ظهور» بعد از قرائت اشعار شاعران از صاحبان آثار برتر با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1256519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha