انتقال فرهنگ مقاومت به نسل چهارم انقلاب مستلزم تدوین و اجرای شیوه‌های جدید است

حجت‌الاسلام صالح‌آبادی، انتقال فرهنگ مقاومت به نسل چهارم انقلاب را مستلزم تدوین و اجرای شیوه‌های جدید دانست و گفت: جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی حضور مهندسی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سی‌ و هشتمین یادواره ۹ شهید سنگرساز بی سنگر آبادان امروز سه شنبه (۱۶ اسفند) با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، سران شیوخ و عشایر و جمعی از مسئولان محلی در محل اداره جهاد سازندگی این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی صالح‌آبادی، در این آئین انتقال فرهنگ مقاومت به نسل چهارم انقلاب را مستلزم تدوین و اجرای شیوه‌های جدید دانست و اظهار کرد: شهدای جهاد سازندگی پیشگامان سازندگی و پیام رسانان انقلاب به دورترین نقطه از خاک میهن اسلامی بودند.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی حضور مهندسی داشت، اضافه کرد: جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی با ساخت پل، سنگر، خاکریز و جاده در مناطق مختلف باعث پیشرفت رزمندگان در عملیات‌ها می‌شد.

 

وی نقش پررنگ و بزرگ جهادگران جهاد سازندگی آبادان در هشت سال دفاع مقدس را عاملی برای انتخاب لقب سنگرسازان بی‌ سنگر از سوی امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: دشمن متجاوز در طول هشت سال جنگ با انواع سلاح و مهمات برابر رزمندگان اسلام که تجهیزات نظامی چندانی نداشتند به جنگ آمد، اما رزمندگان ایران اسلامی ایستادگی کردند و یک وجب خاک میهمن اسلامی را به دشمن ندادند.

 

در ادامه نیز حسن دشتی نژاد، با بیان اینکه شهدا عاشقانه در راه دفاع از دین و وطن به دنیای فانی پشت کردند، گفت: شهدا در راه دفاع از کیان اسلامی به شهادت رسیدند.

 

مدیر جهاد کشاورزی آبادان، ابراز کرد: امروز همه وظیفه داریم تا از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام و جهادگران را به طور صحیح به نسل جدید انقلاب منعکس کنیم.

 

در ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۶۳، ۹ نفر از اعضای اصلی شورای مرکزی مدیریت جهاد سازندگی آبادان در جریان بمباران هوایی ارتش بعث عراق به شهادت رسیدند.

 

در این آئین از ۳۸ خانواده شهید و ایثارگر جهاد کشاورزی آبادان تجلیل شد.

 

کد خبر 1256551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha