کانون های فرهنگی هنری به سمت کارکردهای تربیتی حرکت کنند

فاضلی‌فرد با اشاره به تعدد متولیان حوزه مسجد گفت: کانون‌های مساجد می‌توانند مرکز وفاق و همدلی باشند و باید به سمتی بروند که کارکرد تربیتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فاضلی فرد -فرماندار بیرجند- امروز پنج‌شنبه (۱۸ اسفند) به مناسبت سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با حضور در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی با کارکنان این نهاد دیدار و گفتگو کرد.

 

وی با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه مساجد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب «کانون‌های فرهنگی هنری را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج ...» افزود: در حوزه مساجد عقب ‌ماندگی‌های زیادی داریم که باعث شده است مساجد از طراز اسلامی بودن خود،‌ عقب‌تر باشند.

 

فرماندار بیرجند ریشه این موضوع را در عدم توجه دولت‌های گذشته به مسجد و کارکردهای آن اعلام کرد و گفت: مساجد در صدر اسلام،‌ محور تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... بودند اما امروز به مکانی برای اقامه نماز و برخی از مجالس عزادارای تبدیل شده‌اند.

 

وی با اشاره به تعدد متولیان حوزه مسجد از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات، امور مساجد، مراکز نیکوکاری، بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری و ... تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند در همگرایی این نهادها موثر عمل کنند.

 

فاضلی‌فرد از عدم وجود مجموعه منسجم با اهداف مشخص در حوزه مسجد گلایه کرد و گفت: کانون‌های مساجد می‌توانند مرکز وفاق و همدلی باشند و باید به سمتی بروند که کارکرد تربیتی داشته باشند.

 

به گفته وی، کانون‌ های فرهنگی هنری بعد از پایگاه‌های مقاومت بسیج، بزرگترین شبکه فرهنگی کشور محسوب می‌شوند که در نقاط دور و نزدیک کشور مشغول خدمت هستند و مورد اعتماد مردم می‌باشند.

 

وی از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری خواست با توجه به شرایط اقتصادی کشور به سمت گره‌گشایی از مردم حرکت کنند و محلات خود را دقیق پایش نمایند و در ارتباط گیری چهره به چهره و بررسی و حل مشکلات مردم گام بردارند.

 

همچنین حجت‌الاسلام -علی محقی- سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- در این دیدار با اشاره به فعالیت ۶۸۵ باب کانون در سطح استان گفت: از این تعداد ۶۰ درصد در نقاط روستایی و ۴۰ درصد در نقاط شهری فعال هستند.

 

وی فعالیت سه هزار و ۴۰۰ نفر در قالب ارکان کانون و ۵۰ هزار نفر به عنوان عضو کانون در سطح استان را یادآور شد و افزود: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری استان در زمینه تولیدات هنری از جمله گروه‌های سرود فاخر و راه‌اندازی گروه‌ های تئاتر بسیار چشمگیر است.

 

وی با اشاره به سفر دکتر ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به در دی‌ماه امسال به خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که پیوند مساجد استان با جهان اسلام با قوت پیگیری شود.

 

 

 

کد خبر 1256713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha