حزب تندروی سوئد کمپینی برای اعمال ممنوعیت پخش اذان به راه انداخت

حزب دموکرات سوئد(SD) در توئیتی خواستار ممنوعیت پخش اذان در سراسر این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، حزب دموکرات سوئد(SD) در صفحه توئیتر خود تصویری از یک مسجد منتشر کرد و روی آن نوشت: «اذان متعلق به سوئد نیست».

 

این حزب اعلام کرد: پیش از این نیز خواستار ممنوعیت پخش ادان از بلندگوها شده است. همه مردم حق دارند از تبلیغات دینی در اماکن عمومی رهایی یابند.

 

«آنیکا استراندهل» وزیر پیشین حزب سوسیال دموکرات در مورد این توئیت گفت: به طبع شما هم می خواهید از به صدا درآمدن ناقوس های کلیسا درآخر هفته جلوگیری کنید؟ یا فقط آزادی مسلمانان را هدف قرار می دهید؟

 

مارکوس فیشل، نماینده پارلمان از حزب SD به این سوال پاسخ داد که آیا باید به جنبش مقاومت شمال نازی اجازه داد هفته ای یک بار فریاد بزند؟

 

این توئیت با ده‌ها پاسخ از سوی سیاستمداران و روزنامه نگاران و کاربران حامی آزادی مذهبی و مساوات بین ادیان در سوئد مواجه شد. آنها اعلام کردند که اعمال ممنوعیت به بهانه مزاحمت برای ساکنان و سکولار بودن دولت نمی تواند به یک مذهب خاص محدود شود.

 

این درحالی است که برخی از راستگرایان از این توئیت دفاع کردند و خواستار ممنوعیت پخش اذان در سراسر این کشور شدند.

 

بیشتر مساجد سوئد اذان را از بلند پخش نمی کننند، این درحالی است که برخی از مساجد با رعایت شرایط سخت برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای ساکنان، مجاز به پخش اذان به صورت هفتگی یا در مناسبت‌های خاص هستند.

کد خبر 1256747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha