شهید آیت الله ربانی شیرازی باعث هویت بخشی به سومین حرم اهل بیت (ع) است

حجت‌ الاسلام پناهیان گفت: شهید آیت الله ربانی شیرازی باید بیش از این ها معرفی شود و شیرازی ها باید به این عالم ربانی افتخار کنند و وی باعث هویت بخشی به فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت ‌الاسلام علیرضا پناهیان، شامگاه پنج شنبه (18 اسفند) در ویژه برنامه نیمه شعبان و بزرگداشت شهید آیت ‌الله ربانی شیرازی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: شهر فرهیخته شیراز و استان دارالمومنین فارس، نقش باعظمتی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و شیراز شهر مزین به امامزادگان عظیم الشان است.

خطیب برجسته کشور ادامه داد: انقلاب و دین ما امری عالمانه و برآمده از مجاهدت علمی و اوج عقلانیت است و انقلاب اسلامی ما تجلی اسلام ناب است و دین از علم آغاز شده و به اوج عقلانیت و شکوفایی عقل و حکمت می رسد.

وی اضافه کرد: انقلاب ما یک مقوله روشنفکری است و مبتنی بر عقلانیت است.

حجت‌ الاسلام پناهیان با بزرگداشت شهادت آیت الله ربانی شیرازی اظهار کرد: شهدا زنده اند و این شهید بزرگوار پرتاثیرترین فرد در مبارزات انقلابی و اساتید حوزه بود.

وی ادامه داد: شیراز یک شهر عالم پرور است و در انقلاب سهم بسزایی دارد و شهید آیت الله دستغیب سالها قبل از انقلاب مبارزه می کرد و آی الله ربانی هم از مفاخر شهر شیراز است.

خطیب برجسته کشور تصریح کرد: شهید آیت الله ربانی شیرازی یک فقیه نامدار بود و تالیفات فقهی وی از سایر یاران امام (ره) بیشتر بود، در راه اندازی گروه های انقلاب درخشش فراوان داشت و از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: شهید آیت الله ربانی شیرازی باید بیش از این ها معرفی شود و شیرازی ها باید به این عالم ربانی افتخار کنند و وی باعث هویت بخشی به فارس است.

خطیب برجسته کشور با تاکید بر اینکه باید الگوهای انقلابی و علمای خوب را به ویژه در دوران غیبت امام زمان (عج) بشناسیم تا راه را گم نکنیم، گفت: از ویژگی های آیت الله ربانی شیراز، بصیرت بود و وی مانند یک جوان در 60 سالگی مجاهدت می کرد و مجاهدان خلق، گروه فرقانی و بهائیت و ... از شهید آیت الله ربانی شیرازی کینه داشتند و دشمنان در روز شهادت فاطمه زهرا (س) وی را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: از تولیت مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، علما، مردم انقلابی و ... در شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) خواستار این هستم که برای معرفی هر چه بیشتر شهید آیت الله ربانی شیرازی بکوشند.

حجت‌ الاسلام پناهیان با اشاره به مسیر دشوار انقلابیون در مجاهدت های خود بیان کرد: انقلابیون همواره از حق طبیعی خود صرف نظر کرده اند و همواره مورد قضاوت نادرست داخل و خارج قرار گرفته اند اما همواره با علاقه به انقلاب و اسلام به تلاش و راه خود ادامه داده اند.

خاطر نشان می شود، این برنامه با قرائت دعای «کمیل» با نوای حاج مهدی سلحشور ادامه یافت.

کد خبر 1256819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha