شهدا وجه و ارتباط بالایی با مساجد داشتند/ارتباط شهید حججی با مسجد

حجت‌الاسلام خداداده به ارتباط شهدا با مساجد و معنویت گفت: ایثارگران وجه مردمی ومسجدی در دوران زندگی خود داشته و آنان اهل مسجد و معنویت بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمين «کمال خداداده» به مناسبت دهه نکوداشت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ارتباط تلفنی با پدر شهید محسن حججی اظهارداشت: این شهید بزرگوار از جنبه های مختلف معنویت از جمله ارتباط با مسجد و خدمت به مردم در دوران زندگی خود بهره مند بوده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: محسن حججی پیش از شهادت در مسیر اسلام و خدمت به مردم پیشگام بوده و حضور بسزایی در فعالیت های فرهنگی و هنری در مسجد و مشارکت در اردوهای جهادی داشت.

 

وی ادامه داد: جامعه ایثارگران کشور مثل شهید حججی وجه مردمی ومسجدی در دوران زندگی خود داشته و آنان اهل مسجد و معنویت بوده اند که آنان را به طبقه های بالای معرفتی و آسمان ها رساند.

حجت‌الاسلام خداداده وجود شهدا مثل شهید حججی را محصول بهره مندی از جنبه های تربیتی مساجد دانست و اذعان داشت: نسل جدید ما امروز با بهره گیری از معنویت و فراگیری معارف اسلامی به درجات بالایی خواهند رسید که نقش کانون های فرهنگی و هنری در این مسیر اساسی و مهم است.

 

وی الگوسازی از شهدا برای نسل جدید خبرداد و گفت: روش و سبک زندگی خوبان مثل شهدا الگوی رفتاری برای پیشرفت و سعادتمندی خواهد بود که باید در این مسیر کانون های فرهنگی و هنری نقش آفرینی کنند.

 

تحلیل مسائل کشور در مساجد

 

پدر شهید حججی در این گفتگوی تلفنی به نقش و کارکرد مساجد و کانون های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: تبیین و تشریح مسائل روز در مساجد باید برای آگاهی بخشی صورت بگیرد.

«محمدرضا حججی» مساجد و تشکل های فرهنگی را بهترین مراکز برای تحقق جهاد تبیین معرفی کرد و اذعان داشت: امروز جامعه نیازمند دریافت واقعیت ها بوده تا اینکه سو استفاده از این خصوص ایجاد نشود و مسیر کشور منحرف نشود.

وی به فعالیت های فرهنگی شهید محسن حججی اشاره کرد و یادآورشد: رهبر معظم انقلاب به اخلاص این شهید اشاره کرد و همواره با صداقت برای مردم کار می کرد.

 

نقش بهره گیری از معنویت در مسجد

 

سرپرست ستاد فهما اصفهان در ادای احترام به شهدای نجف آباد و با حضور بر سر مزار شهید محسن حججی با پدر این شهید دیدار کرد و گفت: بهره مندی از معنویت و تربیت دینی در مسجد در پیشرفت و سعادتمندی افراد نقش دارد.

«محمدتقی محمدیان» افزود: شهید حججی از این توفیق بهره برد و اینگونه به جایگاه بلند معنوی و درجه رفیع شهادت رسید و در جهان اسوه و الگوی اخلاص و ایستادگی شد.

 

وی به وضعیت و عملکرد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد استان اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: نزدیک به 2 هزار باب کانون فرهنگی و هنری و بیش از هزار و 300  کتابخانه در مساجد این استان تاسیس شده است.

محمدیان ادامه داد: ۲۶۹ گروه نمایش، ۱۴۴ گروه فیلم سازی، ۴۹۵ گروه هنرهای تجسمی و ادبی و 439 گروه سرود در سامانه بچه های مسجد از کانون های مساجد استان اصفهان به ثبت رسیده است.

 

 

کد خبر 1256946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha