فعالان کانون های مساجد شهرستان جیرفت تجلیل شدند

امروز (۲۱ اسفندماه) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد همراه با تجلیل از فعالان کانون های مساجد جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۱ اسفندماه) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد همراه با تجلیل از فعالان کانون های مساجد جیرفت برگزار شد.

مجید خوبی زاده در این مراسم، گفت: در سال ۱۳۷۱ در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون فرهنگی هنری در دل مساجد شکل گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: در صدر اسلام مسجد مرکز حکومت و مدیریت جامعه اسلامی بود.

وی مسجد را خاستگاه انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: حرکت ها و اعتراضات مردمی بر علیه رژیم پهلوی از مساجد آغاز شد که سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

خوبی زاده عنوان کرد: کارکردهای مساجد در اوایل انقلاب اسلامی همچون دوران صدر اسلام بود تا جایی که در دوران دفاع مقدس نیز مساجد محور اعزام نیرو به جبهه ها بوده و کارهای پشتیبانی از جبهه ها را بر عهده داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ضمن تشکر از مدیران و فعالان کانون های مساجد جنوب کرمان، اضافه کرد: در سال های گذشته علی رغم کمبودها ها و نبود امکانات کافی اما نیروهای مسجدی کانون ها پای کار بوده و به صورت جهادی فعالیت کرده اند که جای تشکر دارد.

وی هدف از تشکیل کانون های فرهنگی هنری را مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: باید با کار فرهنگی تاثیرگذار با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم.

خوبی زاده اظهار کرد: پیک کتاب رسان یک ایده ساده اما کاربردی کانون فرهنگی هنری مصباح است که می تواند الگویی برای سایر کانون ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به ظرفیت های هنری کانون های مساجد، خاطرنشان کرد: امسال به سفارش ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ساخت مستند برای حسین به کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد جیرفت سپرده شد.

وی با بیان این مطلب که مستند برای حسین از سوی رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد مورد تقدیر قرار گرفت، عنوان کرد: این مهم نشان از توانمندی بچه مسجدی های کانون فرهنگی هنری مصباح دارد.

کد خبر 1257304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha