موزه مسجد دارالاحسان سنندج تکمیل می‌شود

مهرزاد گفت: موزه مسجد دارالاحسان سنندج امسال افتتاح و به مرور زمان تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، منصور مهرزاد _مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان_ در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: کردستان از استان‌های گردشگرپذیر است که هرساله با استقبال مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی روبرو بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر تاکنون ۴۰ جلسه با ۳۵۰ مصوبه در کردستان تشکیل  شده است، افزود:  این ستاد زمینه استقبال مسافران نوروزی را فراهم می‌آورد.

 

مهرزاد یادآور شد: همچنین جلساتی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار شده تا بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری درنظر گرفته شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان عنوان کرد: وفور صنایع دستی، فرهنگ و مراسمات کردستان مقدماتی برای توسعه استان در آینده است که برخی از آنها ثبت ملی و جهانی شده‌اند‌.

 

وی با اشاره به اینکه کردستان دارای ۲۸۷ مورد تاسیسات گردشگری است، افزود:  ۳۲ هتل، ۲۴ مسافرپذیر، ۵۳۰۰ تخت، ۲۴ مجتمع گردشگری، ۱۰۲ رستوران بین‌راهی، ۵۷ دفاتر خدمات مسافرت در کردستان وجود دارد.

 

مهرزاد یادآور شد: افتتاح موزه مسجد دارالاحسان سنندج در کردستان رقم خورد و موزه حمام حاج صالح سقز نیز تجهیز شده که به مرور زمان تکمیل خواهند شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: آثار آیت‌الله مردوخ از روحانیون اهل سنت کردستان نیز در صورت مشارکت مردم و اصحاب رسانه، جمع‌آوری و در خانه کُرد سنندج در معرض دید قرار می‌گیرد بنابراین نیاز است افرادی که آثار ایشان را دارند به میراث فرهنگی تحویل دهند تا در موزه قرار گیرد.

کد خبر 1257305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha