نقش آفرینی گروه های جهادی فارس در ماه مبارک رمضان در مناطق محروم و کم برخوردار

قزل سفلی گفت: بیش از ۵۰۱ گروه جهادی در استان فارس برای خدمت رسانی در ایام نوروز فعالیت می کنند و در ماه رمضان نیز گروه های جهادی خدمت محور در محلات و مناطق محروم و کم برخوردار نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسماعیل قزل سفلی، امروز دوشنبه (22 اسفند) از اعلام آمادگی ۵۰۱ گروه جهادی در استان فارس برای خدمت رسانی در ایام نوروز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: اردوهای جهادی نوروز از ۱۵ اسفند آغاز شده اند و تا ۱۳ فرودین ۱۴۰۲ با حضور گسترده جهادگران ادامه خواهند شد و گروه های جهادی هجرت محور تا قبل از ماه رمضان یعنی ۳ فرودین ماه فعال خواهند بود و در ماه رمضان نیز گروه های جهادی خدمت محور در محلات و مناطق محروم و کم برخوردار نقش آفرین هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس ادامه داد: بیش از ۵۰۱ گروه جهادی به استعداد ۶ هزار و۸۰۰ جهادگر در قالب ۴۸۳ اردوی جهادی در عرصه های عمرانی، فنی و محرومیت زدایی، آموزشی، فزهنگی، اقتصادی، بهداشت و سلامت، کشاورزی، دامپزشکی، مشاوره ای و ... در مناطق محروم استان و استان های همجوار در ایام نوروز به خدمت رسانی و فعالیت جهادی خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: جریان جهادی که در قالب گروه های جهادی در حوزه های مختلف خدمت رسانی و محرومیت زدایی در کنار مردم و به ویژه محرومین و مستضعفین هستند در گام دوم انقلاب اسلامی در حال تبدیل شدن به یک فناوری برای تربیت عناصر جوان مومن انقلاب اسلامی است.

قزل سلفی تصریح کرد: گروه های جهادی برای نقش آفرینی موثر و هدفمند تر به طیف های مختلف و متنوعی ساماندهی شده اند و در قالب گروه های جهادی هجرت محور با تمرکز فعالیت در مناطق جغرافیایی دورافتاده و محروم و  گروه های جهادی خدمت محور با تمرکز بر فعالیت در محله ها با رویکرد حل مسئله و گروههای جهادی قشری و تخصصی ساماندهی شده اند.

وی همچنین اظهار کرد: با هدف هدفمند کردن خدمات این گروه های جهادی و نقش آفرینی موثرتر جهادگران در مناطق محروم، بسیج سازندگی به عنوان متوالی ساماندهی، سازمان دهی، اعزام و به کار گیری گروه های جهادی اقدام به ایجاد قرارگاه های مختلفی نکرده است که در قالب قرارگاه های پهنه ای و منطقه ای، جغرافیای استان را به ۶ منطقه شمال (به مرکزیت اقلید)، جنوب (به مرکزیت لارستان)، شرق (به مرکزیت فسا)، غرب (به مرکزیت کازرون)، شمال شرق (به مرکزیت مرودشت) و جنوب غرب (به مرکزیت جهرم) تقسیم شده اند.

 

 

کد خبر 1257455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha