نهضت بازگشت به مسجد نیازمند حمایت از فعالان این حوزه است

محمدی کیا، به نقش مهم فعال سازی تشکل های مردمی به ویژه کانون های مساجد گفت: نهضت بازگشت به مسجد نیازمند حمایت از فعالان این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا » روز سه شنبه(23 اسفند) در نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به نیازها و دغدغه های فرهنگی و هنری تیران و کرون اشاره کرد و اظهارداشت: تشکل های مردمی و موسسات فرهنگی و هنری در این شهرستان فعال شده و بخش زیادی از فعالیت ها بر عهده این مراکز است.

 

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به شکل گیری نهضت بازگشت به مسجد، افزود: نهضت بازگشت به مسجد نیازمند حمایت از فعالان این حوزه بوده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دیگر نهادها نقش اساسی دارد.

 

وی ادامه داد: بچه های مسجد در قالب کانون های فرهنگی و هنری سهم خوبی در رونق فعالیت های این حوزه و جذب به مساجد داشته اند، اما حمایت از این مراکز ضعیف است.

به گفته محمدی کیا، خیرین سهم خوبی در حمایت از کانون های مساجد داشته اند که با کمک دولت قادر به رونق جدی خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه باید سیاست های ستاد فهما روشن شود، تصریح کرد: بی برنامه گی موجب رکود در فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد و این تشکل ها می شود.

 

لزوم توجه به دغدغه های زیرساختی فرهنگی و هنری

 

فرماندار شهرستان تیران و کرون هم چنین به نیازهای زیرساختی این منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: تکمیل مجتمع بهنیا که توسط خیر ایجاد شده برای بهره برداری لازم است.

 

وی ادامه داد: این مجتمع در صورت تجهیز توسط دولت به بهره برداری می رسد و با بستر و فرصت هایی که درون آن پیش بینی شده بسیاری از رشته های هنری، فعالیت های فرهنگی و نمایشی، سینمایی رونقش پیدا می کند.

محمدی کیا خاطرنشان کرد: سینما عسگران و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری این شهرستان لازم است تا محرومیت زدایی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد شود.

 

کد خبر 1257715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha