ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری برای تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی به کار گرفته شود

دولتی با بیان اینکه کرسی‌های قرآن به منظور تلاوت و تبیین مفاهیم وحی و کاربردی کردن آن میان مردم در مساجد برپا شود، گفت: ارکان مسجد همچون کانون‌های فرهنگی هنری بستر و سازوکار تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی را فراهم کنند.

«کریم دولتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه اثرگذار مساجد در توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در مساجد، اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده است: «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن؛ مساجد برای قرآن بنا شده‌اند»، اما از این ظرفیت متاسفانه در دوره حاضر کمتر برای توسعه و نشر معارف قرآنی بهره برداری شده است.

 

مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با بیان اینکه در مقطعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ قرآنی در مساجد کمرنگ شد، گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در مساجد، ضرورت دارد که برنامه ریزی جدی برای رونق فعالیت های آموزشی در مساجد با مشارکت دستگاه های موثر و دست اندر کار صورت گیرد.

 

این قاری و داور بین المللی قرآن افزود: ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد باید در حوزه فعالیت خود برای تحقق شعار «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» تلاش کنند. 

 

وی اضافه کرد: به عنوان مثال با شناسایی چهره های قرآنی و شاخص از آنها دعوت کنند، تا برای برنامه های آموزشی همچون قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآنی در مساجد حضور یابند. همان گونه که جلسات دعای کمیل به صورت هفتگی در مساجد برگزار می شود، ضرورت دارد که کرسی های قرآنی به منظور تلاوت کلام الهی و تبیین مفاهیم قرآن و کاربردی کردن آن میان مردم در مساجد برپا شود.

 

دولتی در پایان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دست اندرکاران مساجد همانند کانون های فرهنگی هنری مساجد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یک سیر مشخص امکانات و ابزارهای لازم برای برپایی جلسات قرآنی و فعالیت های قرآنی در مساجد را فراهم کنند، در این صورت است که می توان شاهد اتفاقات بزرگ در مساجد بود.

کد خبر 1257758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha