هویت‌آفرینی، جریان‌سازی و سازماندهی مهمترین رویکردهای ستاد کانون‌های مساجد است

محمديان، احياء هويت فراموش شده، جريان سازي در فضاي فرهنگي کشور و تربيت نيروي انساني و شبکه‌سازي را از مهمترين اولويت‌هاي کارکنان و به عنوان دستور کار ستاد فهما در کشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، محمدتقی محمدیان_ رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور_ در نشست با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کردستان، اظهار کرد: در کیان اعتقادی ما مسجد جایگاه رفیعی دارد و حسب تعالیم کتاب وحی و تاکید پیامبر (ص) مسجد سه رکن تعریفی دارد که مهمترین آن خانه خدا، اولین واحد مدنی، پناهگاه مردم و پایگاه ولایت است.
 

وی، با بیان اینکه کارکردهای سیاسی، اجتماعی، بصیرتی از دل مسجد برمی‌خیزد، افزود: مسجد کارکردهای مختلفی را در تاریخ شکل‌گیری فعالیت‌های انقلابی بر عهده داشته و شهدای بسیاری در عرصه فرهنگ و هنر از مساجد تقدیم انقلاب شده‌اند که همه آنان پرورش یافته های مسجد هستند که این عنوان و کلیدواژه بچه های مسجد خود گواه و گویای کارکرد و اهمیت این موضوع است.
 

محمدیان با اشاره به ماموریت ستاد کانون های مساجد در کشور افزود: یکی از مهمترین این ماموریت ها این است که جوانان و نوجوانان جذب مسجد شوند، آموزش ببیند و استعدادهای آن شکوفا شود، رشد کند و به بدنه فرهنگ و هنر کشور اضافه شوند.
 

وی با تاکید بر اینکه لازم است یک بار دیگر به ماموریت اصلی خود برگردیم، اضافه کرد: ما امروز در جنگ فرهنگی قرار داریم و لازم است دفاع فرهنگی کنیم.
 

رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از کارکنان ستاد فهما در استان‌ها خواست پیشخوان پیشران در کشور باشند و افزود: احیاء هویت فراموش شده، جریان سازی در فضای فرهنگی کشور و تربیت نیروی انسانی و شبکه سازی از مهمترین اولویت‌های کارکنان و به عنوان دستور کار ستاد فهما در کشور است.
 

محمدیان ابراز امیدواری کرد که با ارتباط مستمر با کانون‌ها و بویژه در خط مقدم جبهه رسانه بتوانیم مجموعه این فعالیت‌ها را اطلاع رسانی کنیم تا موجب انگیزه بیشتر خدمتگذاران در مساجد و زحمات این افراد در سپهر فرهنگی کشور دیده شود.

کد خبر 1257857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha