جذب جوانان به مساجد و انجام فعالیت های قرآنی مهمترین رسالت کانون ها

انقانی گفت: جذب هر چه بیشتر جوانان به مساجد و انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی مهمترین رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مرتضی انقانی، در مراسم گرامیداشت سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و تجلیل از مدیران فعال و برترین های کانون های مساجد استان مرکزی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید با انجام فعالیت های فرهنگی علاوه بر جذب جوانان به مساجد در راستای ترویج فرهنگ و معارف دینی نیز تلاش کنند.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد را خادمین مساجد دانست و بیان کرد: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای تبیین فرهنگ دینی و آماده سازی جوانان برای حرکت در مسیر گام دوم انقلاب است.

 

وی ماموریت و رسالت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد را انجام فعالیت های فرهنگی و جذب جوان به مسجد دانست و بیان کرد: این مراکز فرهنگی و دینی از ابتدای تاسیس تا کنون فعالیت های گسترده ای را در بخش های مختلف انجام داده اند و جوانان زیادی در این پایگاه ها دینی به آموزش و کسب آگاهی پرداخته اند.

 

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه های فرهنگی ادامه داد: باید برای اینکه مساجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاهی فرهنگی شودند، برنامه ریزی ها و فعالیت های جدی از سوی مسئولان فرهنگی به ویژه مدیران کانون ها که با نسل جوان و نوجوان در ارتباط هستند انجام شود.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این مهم لازم است مسئولان و دولتمردان تلاش جدی داشته باشند، گفت: مسئولان باید با حمایت از کانون های مساجد این مهم را محقق کرده و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

 

انقانی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مساجد، افزود: رهبر انقلاب فرمودند: «سفارش میکنم که کانونهای فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ کانونهای فرهنگی - هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید».

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اضافه کرد: این سخنان هشدار برای تمام مسئولان است که کانون ها را به دست فراموشی نسپارند و با حمایت از این پایگاه های فرهنگی به مدیران کانون ها در راستای فعالیت بیشتر کمک کنند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از  برترین های کانون ها با اهدا لوح و هدایایی تقدیر و به همه مسئول کانون های حاضر در مراسم هدایایی عمومی اهدا شد.

کد خبر 1257885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha