جشن تکلیف هزار دانش آموز در تیران و کرون

هزار دانش آموز پسر پایه هشتم و دختر پایه سوم در تیران و کرون، رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

«علیرضا ثابتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدارس تیران و کرون گفت: نزدیک به هزار نفر از دانش آموزان به سن تکلیف رسیده اند که 500 نفر آنان پسرهای پایه هشتم و مابقی دخترهای کلاس سوم ابتدایی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون افزود: مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدارس به صورت مجزا در قالب برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی اجرا شد.

وی ادامه داد: در آیین جشن تکلیف برنامه آموزش احکام و عقاید پیش بینی شده و توسط کارشناسان مذهبی بیان می شوند و از طرفی هم لوح و هدیه یادبود به این مناسبت اهدا شده است.

ثابتی با اشاره به مراسم شاخص جشن تکلیف در یکی از مساجد، اذعان داشت: جشن تکلیف دخترانه با حضور خادم یاران امام رضا(ع) و مسئولان شهرستانی در مسجد برگزار شد.

وی یادآورشد: هدیه تبریکی مشهد الرضا  نیز به دانش آموزان اهدا و مدیحه سرایی خادمان صورت گرفت.

 

ترویج معارف دینی در مدارس

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با اشاره به برنامه های دینی و اعتقادی مدارس گفت: این فعالیت ها در قالب های مختلف مسابقه ای، کارگاه آموزشی و تولید محتوا انجام می شود.

وی ادامه داد: مبانی و اعتقادی مورد نیاز دانش آموزان بوده که در طول سال تحصیلی انجام می شود و تنها مخصوص دانش آموزان سن تکلیف نیست.

 

ثابتی حضور در مساجد و نماز جماعت را از دیگر برنامه های دینی مدارس اعلام کرد و یادآورشد: نماز جماعت در مساجد برگزار و مدارس در نماز عبادی و سیاسی جمعه نیز شرکت می کنند.

 

کد خبر 1258047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha