هدف از شکل گیری کانون های مساجد، شناسایی استعدادهای ممتاز در دل مسجد است

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شکل گرفت تا استعداد های ممتاز فرهنگی و هنری در دل مساجد با رویکرد توحیدی شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، محمد تقی محمدیان در نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی مساجد کاشان گفت: یکی از سیاست‌ها و شعارهای اصلی شخص رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و بازگشت به مساجد است که این موضوع باید از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دنبال شود.

 

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی ایران مساجد هستند و باور ما بر این است که مسجد خانه خداست و کارکرد توحیدی دارد، مساجد پناهگاه مردم و پایگاه ولایت است؛ چرا که همه کارکردهای بصیرتی، سیاسی، مطالبه گری و عدالت خواهی از مسجد برداشت می شود.

 

محمدیان در ادامه اظهار داشت: در سال ۱۳۷۲مجموعه دلسوزان انقلاب اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نتیجه رسیدند که تربیت عناصر انسانی باورمند به ارزش های الهی، انقلابی و اسلامی در بین جامعه هنرمندان کمرنگ شده و باید از بستر مساجد زمینه تربیت عناصر مولد در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد شود و به همین دلیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد شکل گرفت تا استعداد های ممتاز فرهنگی و هنری در دل مساجد با رویکرد توحیدی شناسایی شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ادامه داد: کار مسجد با دولت نیست بلکه مأموریتش با خود مردم است و نباید از بودجه دولت به دنبال اجرای فعالیت های مسجد باشیم.

 

محمدیان، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری چند ماه قبل بر بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور تاکید کردند؛ چرا که خاستگاه این انقلاب از ابتدا مسجد بود و در چله دوم انقلاب هم نقطه اصلی آن مسجد است.

 

وی، تصریح کرد: مأموریت ما در کانون های فرهنگی و هنری مساجد اقتضائی نبوده و همسنگران مسجدی باید برای یک جهاد بزرگ تر آماده شوند. باید کارها و برنامه های تربیتی بیشتری اجرا کنیم.

 

محمدیان در پایان، گفت: کار فرهنگی به معنی کار تربیتی است و نسبت به نوجوانان مسئولیت داریم. فضای تربیت هنرمند انقلابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست؛ بلکه صحن نورانی مسجد است و این مدل مطلوب کار فرهنگی است و تلاش داریم این عرصه فراهم شود.

 

نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی مساجد کاشان با حضور حجت الاسلام سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، محمد تقی محمدیان رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سعید ضابطی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.

کد خبر 1258104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha