طرح آرامش بهاری در امامزادگان آذربایجان شرقی آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح «آرامش بهاری» در ایام عید نوروز در جوار امامزادگان استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشت هزار و ۷۵۱ موقوفه و بیش از ۲۰ هزار رقبه، پنج هزار و ۳۳۹ مسجد، ۴۶۳ حسینیه، ۸۸ تکیه، فاطمیه، مهدیه و زینبیه و ۵۹۸ آرامستان برای دفن اموات در حوزه وقف استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند شروع شده و با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، طرح «ضیافت الهی» نیز تا سوم اردیبهشت سال آینده در امامزادگان استان اجرا می شود.

وی افزود: امروز غبارروبی تمام امامزادگان و مساجد استان به همت هیات امنا برای پذیرایی از مسافران و روزه داران انجام می شود و پس از آن ویژه برنامه‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی شامل مراسم تحویل سال در جوار امامزادگان، جلسات گفتمان‌، برپایی خیمه‌های معرفت، جلسات تفسیر، جزء خوانی، دعوت از مبلغان، اقامه نمازهای جماعت، محفل انس با قرآن کریم و ویژه برنامه‌های ایام شب‌های قدر در این اماکن برگزار می‌شود.

حسینی با بیان این‌که بیش از ۴۰ امامزاده شاخص استان مجری این برنامه ها هستند، افزود: اوقاف استان با ستاد تسهیلات نوروزی برای ارایه خدمات رفاهی و اسکان زایران در امامزادگان مشارکت می کند و در امامزادگانی مانند سیدمحمد نوجه مهر و سید شعیب دوزال در شهرستان جلفا و سید ابراهیم مراغه که امکان اسکان برای زایران وجود دارد، مسافران نوروزی و زایران اسکان یافته و به آنان خدمات ارایه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآور شد: در امامزادگان و بقاع زایرپذیر استان امکان و ظرفیت اسکان برای حدود یکهزار خانواده وجود دارد و آنان می توانند از امکانات این امامزاده ها و بقاع در طرح آرامش بهاری بهره مند شوند.

 

کد خبر 1258107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha