بیست‌و‌سومین دوره طرح بشر دوستانه نوروزی در کردستان آغاز شد

جلالی از آغاز بیست‌و‌سومین دوره طرح بشردوستانه نوروزی استان کردستان با حضور استاندار کردستان خبر داد و گفت: این طرح نوروزی تا ۱۵ فرودین سال آینده ادامه دارد.

پیام جلالی_مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان_ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: طرح امداد و نجات نوروزی همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند در سطح استان کردستان آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

 

وی آموزش و فراگیری مباحث کمک‌های اولیه برای آمادگی در برابر حوادث را یکی از مهم‌‌ترین مباحث کاربردی در این طرح دانست و افزود: در این طرح مانند سال‌های گذشته در دو حوزه امداد و نجات و جوانان، ایستگاه‌هایی در مبادی ورودی شهرها و محورهای مواصلاتی استان حضور دارند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان به فعالیت ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در نوروز 1402 اشاره و بیان کرد: در سال آتی در حوزه امداد و نجات ۱۳ پایگاه ثابت جاده‌ای، هوایی، کوهستان و واکنش سریع و پنج پایگاه سیار در مجموع با یک‌هزار و ۷۰۰ نفر روز به مسافران نوروزی خدمت ارائه می‌دهند.

 

وی با اشاره به فضای دوستدار کودک، اسکان موقت و غرفه آموزش در پایگاه‌های هلال احمر افزود: تیم‌های سیار متشکل از جوانان امدادگر، در مبادی ورودی و مناطق گردشگر‌پذیر استان فعال شده است.

 

وی در پایان یادآور شد: پایگاه‌های خدمات بشردوستانه هلال احمر در ایام تعطیلات نوروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب به مسافران خدمات ارائه می‌دهند اما پست‌های امداد و نجات هلال احمر به طور شبانه روزی فعال هستند.

 

کد خبر 1258352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha