هنرمندان و موسیقی دانان مطرح کشوری به استقبال جشن نوروز آمدند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: جشن بزرگ استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان، عصر امروز دوشنبه ۲۹ اسفندماه با حضور هنرمندان مطرح کشوری و گروه های موسیقی و محلی در این شهرستان برگزار می شود.

زهره بابایی- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: به مناسبت هم‌زمانی بهار قرآن و بهار طبیعت، جشن بزرگ استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان در محل کوهستان پارک شیرکوه شیروان برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه شاد و مفرح استاد حسین ولی نژاد، روشن گل افروز، خان محمد آدینه پور، محمد رحیم آدینه پور و شیرویه مقدم از هنرمندان مطرح و مشهور موسیقی در این شهرستان به اجرا خواهند پرداخت.

 

بابایی با بیان اینکه این جشن بزرگ با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری است، عنوان کرد: همچنین داوود رستمی و گروه تجنیس شیروان به سرپرستی استاد تایانلو به اجرا خواهند پرداخت.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان اضافه کرد: با هدف و انگیزه شور و نشاط و شادابی در بین مردم اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی و موسیقی، نمایش، طنز و جنگ شادی در ایام مختلف سال شده ایم که مردم از این گونه برنامه های مفرح استقبال خوبی کردند.

 

گفتنی است، شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در شرق بجنورد واقع است که بیشتر مردمان این خطه به زبان کرمانجی تکلم می‌کنند و موسیقی مقامی هم با زندگی آنها عجین گشته است.

 

 

کد خبر 1258391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha