گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در قالب ویژه برنامه «یک شهر ضیافت» آغاز شد.

خبرگزاری شبستان:

«علیرضا بابایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: ویژه برنامه ای تحت عنوان «یک شهر ضیافت» در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از سال های گذشته در استان اصفهان به اجرا آمده و به مدت 30 روز این برنامه اجرا می شود.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان افزود: خیرین و عموم مردم با مشارکت در این برنامه زمینه ساز آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به خانواده افراد در بند می شوند.

 

وی ادامه داد: گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نیز امسال انجام و تا پایان این ماه ادامه دارد.

به گفته بابایی، سال گذشته علاوه بر این برنامه، طرح چهارشنبه های امام رضایی به اجرا درآمد که در هر هفته و یا دو هفته یکبار با اجرای گلریزان، آزادی زندانیان رقم خورد.

 

وی اضافه کرد: در قالب برنامه های مختلف فرهنگی، در سال گذشته بیش از هزار و 100 زندانی جرائم غیرعمد از بند آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان یادآورشد: خیرین و ستاد دیه بیش از 10 هزار میلیارد ریال برای این امر مشارکت کردند.

 

وی با بیان اینکه بخشی از بدهی افراد توسط شکات بخشیده می شود، خاطرنشان کرد: در این امر خیر همکاری قضات دادگاه، احکام اعسار، آورده خانواده زندانیان و ارائه تسهیلات بانکی نیز نقش داشته است.

 

پرداخت تسهیلات خوداشغالی برای زندانیان

 

بابایی با بیان اینکه حمایت از خانواده زندانیان مورد توجه است، تصریح کرد: فرزندان و همسر افراد در بند نباید تحت تاثیر مجازات سرپرست خانواده قرار گیرند، به همین دلیل حمایت از آنان و کمک به معیشت این قشر توسط انجمن حمایت از خانواده زندانیان و خیریه امام موسی کاظم(ع) با مشارکت خیرین انجام می شود.

 

وی ادامه داد: پس از آزادی زندانیان، شغل و حرفه آنان خیلی مهم است تا دوباره گرفتار زندان نشوند به همین دلیل تسهیلات خوداشتغالی به این افراد و یا سرمایه گذاران برای بکارگیری مددجویان اختصاص می یابد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان خاطرنشان کرد: سال قبل 370 میلیارد ریال  وام در این خصوص پرداخت شد.

کد خبر 1258660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha