برای کاهش تورم باید سرمایه های سرگردان در کشور را به سمت تولید برد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر  می خواهیم تورم را کاهش دهیم باید سرمایه های سرگردان در کشور را به سمت تولید ببریم.

علیرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار «مهار تورم و رشد تولید» که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال ۱۴۰۲ اعلام شده است، گفت: مشکلی که در چند دهه اخیر با آن مواجه بودیم و شاید سال‌های قبل از انقلاب هم به نوعی با آن مواجه بودیم بحث تورم است که مقدار آن در سال‌های اخیر بالاتر از سال‌های قبل بوده است.

 

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تورم بالای چهل درصد را به صورت ثابت تجربه می‌کنیم که باید برنامه‌ای برای آن بریزیم چون فشار آن روی قشر پایین جامعه است. دهک‌های بالای جامعه چون سرمایه‌هایشان را به سرمایه پایدار تبدیل کرده‌اند با افزایش تورم؛ درآمد و دارایی آنها بالاتر می‌رود ولی افرادی که سرمایه‌ای ندارد همینطور ضعیف می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم تورم را کاهش دهیم باید سرمایه‌های سرگردان در کشور را به سمت تولید ببریم. اگر تولید رونق پیدا کند شاهد افزایش اشتغال نیز خواهیم بود و تورم به خودی خود کاهش پیدا می‌کند. اگر  تسهیلات بانک‌ها را به سمت تولید ببریم با افزایش تولید تورم نیز کاهش می‌یابد.

 

 

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: مجلس باید بسترسازی و ریل‌گذاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشد و دولت نیز تمام قد برای حمایت از تولید پای کار بیاید و به نوعی نظارت‌ها در حوزه نظم بخشی به تسهیلات بانکی را افزایش دهد به طور مثال در قانون مالیات بر عایدی سرمایه هدف‌مان این بود که مزیت‌ها را از بازار‌های سوداگری برداریم و به سمت تولید ببریم که قطعاً این نیز در مهارتورم نقش دارد و بار مردم را در دهک‌های پایین کاهش می‌یابد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که در این سال بتوانیم با قوانین خوبی که وضع می‌کنیم و نطارت خوبی که در حوزه‌های مختلف به کار می‌بریم با همسویی و‌ هم افزایی با دولت در رشد تولید در کشور نقش داشته باشیم و با سیاست‌های تقنینی و نظارتی بتوانیم تورم را به حداقل برسانیم و کمی از درد دهک‌های پایین جامعه را کاهش دهیم.

کد خبر 1258712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha