نام گذاری و تعیین شعار سال الگوی مدیریتی امامین انقلاب است

حجت الاسلام محمد کرمی گفت: نام گذاری و تعیین شعار سال الگوی مدیریتی امامین انقلاب است و تحقق شعار سال نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۴ فروردین ماه) حجت الاسلام محمد کرمی ضمن تبریک حلول ماه ضیافت الهی و عید نوروز، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پرورش روحیه تقوا و پرهیزکاری است.

امام جمعه موقت قلعه گنج افزود: رمضان یکی از بی‌نظیرترین فرصت هایی است که خداوند متعال در اختیار بندگانش قرار داده تا با بهره مندی از برکات آن، زمینه رشد و پرهیز از گناه را برای خودمان فراهم کنیم.

وی بیان کرد:  در این موقعیت طلایی باید مدافعانی بنام تقوا تشکیل بدهیم تا شیطان توپ گناه را وارد دروازه دل ما نکند.

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: روزه عبادتی است که قدمت آن به آغاز آفرینش انسان بر می گردد که خداوند متعال الگوهای بارز روزه داری را با تجلیل و تکریم معرفی می کند.

خطیب موقت نماز جمعه قلعه گنج ادامه داد: حضرت عیسی و موسی به عنوان روزه داران نمونه معرفی شده اند به گونه ای که حضرت عیسی «(ع) تمام روزها را روزه بوده و در حالات سلیمان نبی مقتدر و ثروتمند وارد شده که سه روز اول هر ماه، سه روز نیمه ماه و سه روز پایان ماه را روزه می گرفتند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، تصریح کرد: نام گذاری و تعیین شعار سال الگوی مدیریتی امامین انقلاب است و تحقق شعار سال نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است.

حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: گرچه پدیده تورم در بیشتر کشورهای در حال توسعه وجود دارد اما مسئولان باید تلاش کنند که در مرحله نخست عوامل تورم را شناسایی و آن ها را برطرف و یا تضعیف کنند تا بدین وسیله جلوی گسترش تورم گرفته شود و در مرحله دوم با آثار تورم مبارزه کنند تا به قشر ضعیف جامعه آسیبی وارد نشود.

امام جمعه موقت قلعه گنج اظهار کرد: در گذشته موانعی وجود داشته که شعارهای سال تحقق پیدا نکرده است که یکی از آن موانع، مسئولانی در رده بالا بودند که قائل به جنگ اقتصادی نبودند و حتی ادبیات مقاومت و اقتصاد مقاومتی را قبول نداشتند به همین دلیل حاضر نبودند به عنوان فرمانده، آرایش جنگی بگیرند.

وی تصریح کرد: مسئله اصلی ما مسئله اقتصاد است البته به این معنا نیست که در حوزه های فرهنگی و سیاسی مشکل نداریم اما اقتصاد مسئله اصلی و محوری در سال ۱۴۰۲ است که مسئولان، فعالان اقتصادی، گروه های مردمی جوان باید کمربندهای همت را ببندند و راه حل آن را برای رفع مشکلات کشور و مردم پیدا کنند.

حجت الاسلام کرمی بیان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی کشور عزیزمان ایران دارای نقاط قوت زیادی است که یکی از مهم ترین نقاط قوت، استحکام بنیه درونی نظام اسلامی و ملت بزرگ است که نشانه این استحکام غلبه مردم ایران بر زنجیره خصومت های پی در پی چند ده ساله و مقاومت در مقابل توطئه های استکبار جهانی است.

خطیب موقت نماز جمعه قلعه گنج افزود: همین نقاط قوت است که دشمنان را عصبانی کرده و اگر خطایی از استکبار جهانی سرد بزند بار دیگر ملت ایران سیلی محکمی به دهان یاوه گویان خواهد زد.

وی تاکید کرد: دشمنان این را هم بدانند که اگر هزاران بار بدن های ما را قطعه قطعه کنند از سرهای مان کوه بسازند نخواهیم گذاشت که فرزندانمان در کتاب تاریخ بخوانند که ولایت را تنها گذاشتیم.

حجت الاسلام کرمی در خاتمه به حفظ حرمت ماه مبارک با ورود مهمانان نوروزی ، آغاز پذیرش حوزه های علمیه و رحلت شیخ مفید اشاره کرد.

کد خبر 1258722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha