امسال مهارتورم مهمترین کاردولت باشد

حجت‌الاسلام مطیعی «مهار تورم» را اولویت اصلی دولت درسالجاری عنوان کردوگفت: امسال مهترین کار دولت باید مهار تورم باشد و مردم نیز باید به کاهش آن کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در نخستین خطبه‌های نماز جمعه امسال  ضمن تبریک بهار قرآن و سال نو گفت: باید همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن را به فال نیک گرفت.

 

 وی گفت : با کنترل کرونا ، رهبر معظم انقلاب پس از ۳ سال ، سخنرانی آغاز سال را در جوار بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) انجام دادند و در این سخنرانی نقشه راه و منشور عملی امسال کشور را تبیین کردند.

 

حجت‌الاسلام مطیعی به نامگذاری شعار سال اشاره کردوافزود: کاهش تورم مطالبه چندین ساله رهبری از هیئت دولت است.

 

خطیب جمعه سمنان با تأکید براینکه مهار تورم و رشد تولید ؛ هدفی است که امسال باید در دستور کار مسئولان باشد تا با همراهی مردم محقق شود  ادامه داد: برای این مهم به شناسایی علل ایجاد و افزایش تورم و رفع مشکلات تولید نیاز است.

 

وی با بیان اینکه برای کاهش و مهار آن از کارشناسان و برنامه‌ریزان استفاده شود اضافه کرد: تورم از کمبود عرضه و زیادی تقاضا، افزایش هزینه های تولید ، واردات ، تغییر ساختار زندگی از روستا نشینی به شهرنشینی و افزایش قیمت ها ناشی می شود.

 

حجت‌الاسلام مطیعی شناسایی علل تداوم تورم را درکنار کنترل علل ایجاد ضروری دانست وبیان کرد : مسئولان برای مهار تورم باید مدیریت نقدینگی ، کاهش هزینه های تولید ، کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه های بانکی و انضباط مالی را در دستور کار امسال قرار دهند و مردم هم در هر زمینه فعالیتی باید انصاف را رعایت کنند.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه کمبود عرضه و زیادی تقاضا باعث تورم می‌شود، گفت: تولید کنتده‌ای که مواد اولیه را گران می‌خرد، قیمت تولیداتش را بالا می‌برد که باعث تورم خواهد شد.

 

وی  با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شهرنشینی زیاد شده است  اظهارداشت: فرآیند صنعتی شدن باعث تقاضای زیاد محصولات کشاورزی شده و مصرف کننده هم افزایش می‌یابد که موجب بالا رفتن تورم می‌شود.

 

حجت الاسلام مطیعی با تاکید براینکه همه باید با گرانی و تورم مبارزه کنند، ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاری ها ، پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی ، معافیت های مالیاتی ، اعطای انواع یارانه ها ، زمین و انرژی و خرید از تولیدات داخلی برای تحقق هدف رشد تولید مهم می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تامین رفاه نسبی را وظیفه دولت اسلامی دانست وافزود: تحول با نگاه مثبت و انقلابی باید ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: این تحول در بخش انقلابی  شامل بررسی نقاط ضعف و قوت داخلی و تلاش برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در هر دو زمینه فردی و اجتماعی است.

 

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه در بخش استکباری ؛ دشمن خواهان از بین بردن نظام، تغییر قانون اساسی ، استحاله فرهنگی و تضعیف نهادهای هویتی و فرهنگی است  اضافه کرد: باید در این زمینه هم مردم و هم مسئولان هوشیار باشند و در دام تحولی که خواسته بدخواهان است نیفتند.

 

امام جمعه سمنان تصریح کرد: کسانی که مدافع آمریکا هستند باید از پیروی آنها دست برداشته و به داد مردم برسند.

 

وی با اشاره به مصرف‌گرایی و اسراف زیاد در جامعه اظهارکرد: برای ارتقاء نظام اسلامی همه باید با هم همراه شویم و از تجمل‌گرایی و تشریفات بپرهیزیم.

 

حجت الاسلام مطیعی بر ترویج امیدآفرینی در جامعه تأکید داشت و گفت: مسائل مرتبط با امر ازدواج و تامین مسکن و رفع مشکلات اقتصادی مردم با کاهش قیمت ها مورد توجه باشد.

کد خبر 1258753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha