رهبر انصارالله یمن به عربستان و امارات توصیه کرد که در زمین آمریکا بازی نکند و به فکر منافع خود باشند

رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت نهمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به یمن به عربستان و امارات توصیه کرد که در راستای منافع آمریکا به حمله ادامه ندهند و به فکر منافع خود و انجام توافق تبادل اسرا و لغو محاصره یمن باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، عبد الملک بدر الدین الحوثی، رهبر جنبش «انصارالله» یمن در یک سخنرانی تلویزیونی شنبه شب (5 فروردین ماه) به مناسبت نهمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به یمن تاکید کرد: مردم یمن در جبهه ها انسجام و استواری خود را به صورت عملی نشان دادند و اعلام تجاوز از واشنگتن ماهیت نقش آمریکا را به عنوان مبنای تجاوز به یمن آشکار کرد.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با ابزارهای خود به دنبال اشغال کشور ما و کنترل منابع ثروت نفتی آن هستند، خاطرنشان کرد: با شکست آشکار، ائتلاف متجاوز به دنبال گزینه‌های دیگر و یک تاکتیک جایگزین است.

 

وی تصریح کرد: کشورهای منطقه متجاوز مانند عربستان سعودی و امارات از دخالت و ضرر و زیان خود بدون کسب منافع آگاه هستند و آمریکا، انگلیس و دشمن اسرائیلی به دنبال حفظ ریاض و ابوظبی است.

 

رهبر جنبش «انصارالله» گفت: معتقدم که آمریکا می‌ خواهد عربستان سعودی به جنگ ادامه دهد، با وجود آنکه متوجه شده است که این امر منجر به خسارات و پیامدهای اقتصادی و امنیتی بیشتر می‌‌شود.

 

الحوثی گفت: محاصره یک بخش اساسی از جنگ علیه کشور ما است و سلب حق مردم ما از ثروت ملی بخشی از تجاوز است که پذیرفته شدنی نیست. ایجاد درگیری در داخل و هدف قرار دادن امنیت کشور بخشی از تجاوز است و اگر یکی از گزینه‌ها آن باشد، به عنوان وضعیت جنگی با آن برخورد خواهیم کرد.

 

الحوثی به عربستان و امارات توصیه کرد به خاطر منافع آمریکا به تجاوز ادامه ندهند، به منافع خود فکر کنند، به توافق اسرا و رفع محاصره دست یابند.

 

وی تاکید کرد: راه صلح، توقف تجاوز و محاصره، پایان دادن به اشغالگری، بازسازی، جبران خسارات وارده و تکمیل فرآیند تبادل زندانیان است.

 

کد خبر 1259003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha