ماه رمضان از الطاف خداوند به انسان و مسلمانان است

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند متعال دقیق است و همه اعمال انسان را مورد محاسبه قرار می‌دهد گفت: ماه مبارک رمضان یکی از الطاف خداوند متعال به انسان و به مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت- شامگاه یکشنبه(۶ فروردین) در جلسه تفسیر آیه ۳۴ سوره احزاب اظهار داشت: خداوند متعال در چندین آیه سوره احزاب به بیان هشت امر و دستور به همسران پیامبر اکرم(ص) پرداخته است.

 

وی دستور هفتم خداوند متعال به همسران پیامبر اکرم (ص) را برشمرد و عنوان کرد: خداوند می‌فرماید در خانه‌های شما دو چیز یعنی آیات الهی و حکمت مطرح است و شما همسران باید متوجه باشید که این مطالب را عمل کرده و متذکر شوید زیرا توقع از شما بیشتر از سایرین در جامعه است.

 

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه به فرموده علامه طباطبایی نه فقط زنان پیامبر اکرم (ص) بلکه مخاطب این دستورات همه زنان و همه مسلمانان است تصریح کرد: کلمه لطیف در شش جای قرآن کریم از جمله آیه ۳۴ سوره احزاب آمده است و در معنای آن دو بیان از مفسران مطرح شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از معانی کلمه لطیف با محبت است یعنی خداوند نسبت به انسان و همه مخلوقات و موجودات نظام هستی لطف و محبت دارد، به طور مثال اگر انسان در زندگی خود کوچکترین انفاقی داشته باشد حتی نسبت به حیوانات، خداوند به او جزای خیر میدهد و برای همین است که در سوره های اعراف و‌ بقره به انفاق تاکید شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یکی از الطاف خداوند متعال به انسان و به مسلمانان است یادآور شد: معنای دیگر لطیف، دقت است یعنی خداوند متعال دقیق است و همه چیز را میبیند و با دقت تامل دارد و آنقدر دقیق است که افق اندیشه‌های انسان به آن نمیرسد و تنها قلب انسان باورمند آن را قبول دارد.

 

امام جمعه رشت اذعان کرد: خداوند در آیه ۳۴ سوره مبارکه احزاب میخواهد این را بگوید که ای همسران پیامبر اکرم (ص) و ای زنان خداوند به شما محبت و لطف دارد پس مراقبت کنید خداوند دقیق است و به اعمال شما را از ریز و درشت توجه دارد.

 

وی افزود: خداوند متعال دقیق است و همه اعمال انسان را مورد محاسبه قرار می‌دهد و اگر یک دانه گندم و برنج را به پرنده‌ای بدهیم خداوند جلوی کوه آتش را می‌گیرد و حتی ریزترین عمل ما را هم محاسبه می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: وقتی انسان وضو می‌گیرد و تکبیر نماز را میخواند صف طویلی از فرشتگان الهی به او اقتدا می‌کنند و برای همین است که می‌گوییم پروردگار ما لطیف است.

 

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه بسیار پربرکتی است و تا جایی که بعضی از اولیای خدا دو ماه قبل از ماه رمضان یعنی ماه رجب و شعبان را برای استقبال از این ماه مهمانی عظیم، روزه می‌گرفتند.


 

کد خبر 1259093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha