خرید بیش از ۵ هزار نسخه کتاب برای کتابخانه های عمومی استان زنجان

به گفته رضاخانی، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار نسخه کتاب از طریق اعتبارات استانی برای تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خریداری شده است.

محمد رضاخانی، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد:  100 باب کتابخانه در استان زنجان وجود دارد که از 82 باب کتابخانه ای که زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی مدیریت می شود، 35 باب در روستاهای استان فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار نسخه کتاب از طریق اعتبارات استانی برای تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خریداری شده است، ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان علاوه بر سهمیه خرید متمرکزی که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خریداری و ارسال می‌شود، از اعتبارات استانی نیز بالغ بر دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برای تأمین ۵ هزار و ۵۴۸ نسخه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی این استان هزینه کرده است.

 

به گفته رضاخانی با توجه به اینکه کتابخانه‌های مختلف استان، اعم از شهری، روستایی و سیار، هر یک نیازهای خاص خود را دارند و لازم است که علاوه بر خرید متمرکز نسبت به رفع این نیازها اقدام کرد؛ در خریدهای استانی تلاش شده تا نیازهای اعضای کتابخانه‌های عمومی و نظر کتابداران ملاک عمل قرار گیرد.

 

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه بخش نشریات از بخش‌های پرطرفدار در کتابخانه‌های عمومی است؛ اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی زنجان در سال گذشته، به جز نشریات ارسالی از نهاد، روزنامه‌های سراسری و محلی دیگری را نیز برای استفاده علاقه‌مندان در این بخش خریداری کرد.

 

کد خبر 1259094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha