نشاط معنوی آرامش را برای جامعه به همراه دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشاط معنوی حاصل از ماه مبارک رمضان گفت: این نشاط معنوی آرامش را برای جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تأثیر ماه مبارک رمضان در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه گفت: در ماه مبارک رمضان توجهات به مسائل معنوی، دعا و مناجات و مراقبت‌های مختلفی که افراد نسبت به گفتار، دیدار، نوع و سبک زندگی‌شان دارند این زمینه را فراهم می‌کند که آثار توجه به خدا و معنویت در زندگی و اخلاق انسان و سبک زندگی انسان دیده شود و این نشاط معنوی در شادی انسان و شاد بودن انسان آثارش را می‌گذارد.

 

 


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این نشاط حقیقی و ماندگار است چرا که یک نشاط و شادی ظاهری نیست بلکه شادی و نشاطی است که در باطنش نیز ناراحتی و غم و غصه وجود ندارد.

 

 


وی ادامه داد: براساس روایات و معارف دینی اینکه انسان آرام باشد و استرس نداشته باشد و مشکلات پیرامونش را سطحی ببیند و در آن اثر‌گذار نباشد این امر به معنای یاد خداست که آرامش در دل‌ها ایجاد می‌کند و  هر ابزار و روشی که یاد خدا را در وجود انسان ایجاد کند این آرامش را ایجاد می‌کند.

 

 

نصیرایی گفت: همه افراد از مسأله استرس و نگرانی‌ها و محرومیت‌ها فراری هستند. طبیعتا این نگاه‌ها و توجهات می‌تواند به انسان در مسیر زندگی فردی و اجتماعی کمک کند تا بتواند از این ظرفیت بهره ببرد و ماه رمضان بهترین فرصت برای این موضوع است.

کد خبر 1259167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha