کارگزاران نظام و مردم در راستای تحقق شعار سال گام بردارند

مرحبا با بیان‌اینکه چیزی که از آن به عنوان شعار سال یاد می‌کنیم تعیین شعار نیست بلکه تعیین یک راهبرد برای سال آینده است، گفت: کارگزاران نظام و مردم در راستای تحقق شعار سال گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، غلامرضا مرحبا - نماینده مردم بندر آستارا در  مجلس شورای اسلامی- امروز(سه‌شنبه، ۸ فروردین) در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال ۱۴۰۲ که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان« مهار تورم و رونق تولید» اشاره کرد و افزود: کارگزاران نظام و مردم به شعار سال توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با بیان‌اینکه چیزی که از آن به عنوان شعار سال یاد می‌کنیم تعیین شعار نیست بلکه تعیین یک راهبرد برای سال آینده است، افزود: معمولا مسئله‌ای که برای کشور حائز اهمیت است و سرنوشت کشور را می‌تواند تغییر دهد در قالب شعار سال مطرح می‌شود و در سال‌های اخیر معمولا این شعار در حوزه اقتصاد تعیین شده است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت با اشاره به اینکه واقعیت این است که عملکرد ما در سال‌های گذشته به طوری بوده که شاید این تلقی شود که تلاش شده تولید مهار و تورم رشد یابد، تصریح‌کرد: تورم عاملی است که خروجی یک سیستم معیوب اقتصادی می‌باشد و وقتی که اجزای یک سیستم اقتصادی درست کار نکنند یکی از خروجی‌های آن تورم می‌شود.

 

مرحبا با بیان‌اینکه سال‌ها است که اقتصاد ما با بیماری گریبان‌گیر است و ما در تنگنایی گیر افتادیم، گفت: در حالی که تورم رشد پیدا می‌کند و برخلاف تئوری‌های اقتصادی که معمولان تورم و رکود برعکس هم عمل می‌کنند، ما هم تورم و هم رکود را داریم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیری که از سوی مقام معظم رهبری اندیشیده شده است توجه دولت توجه مجلس و همه دست اندرکاران به سمتی باشد که عمده امکانات، ظرفیت و توان علمی کشور به برنامه‌ریزی این مسئله سوق پیدا کند و در آینده در چنین مراسمی و چنین جمعی از توفیق‌ها صحبت کنیم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع دیگری که مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال آن را مطرح کردند در رابطه با نقش دولت در اقتصاد بود، ادامه داد: ما در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک آشفتگی داشتیم و نمی‌دانستیم که اقتصاد ما باید دولتی باشد یا به مردم سپرده شود و در قالب قانون اساسی بسیاری از صنایع خودمان را دولتی کردیم و با عدم سرمایه‌گذاری، عدم بهره‌وری و عدم مدیریت مناسب بسیاری از این صنایع را به وضعیت نابسامانی دچار کردیم این خط مشی مشخص شد و رهبر انقلاب در ۲ سخنرانی که با فاصله کوتاهی ایراد شد اشاره صریح و دقیق داشتند به اینکه اقتصاد دولتی اقتصاد ناکارآمدی است و این مردم هستند که باید اقتصاد را اداره کنند.

 

مرحبا اظهارکرد: امیدواریم این اتفاق بیافتد و مردم و جوانان دانشمند ما که توان اداره صنایع را دارند بخش‌های مختلف اقتصادی را در دست بگیرند و ما بتوانیم در این عرصه همانند بسیاری از عرصه‌های دیگری که ثابت کردیم می‌توانیم موفق شویم و مانع تنگ شدن سفره مردم و تحت تاثیر قرار گرفتن معیشت مردم باشیم.

کد خبر 1259278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha