برگزاری جشن رمضانی با عنوان بهار در بهار در خانه تاریخی امیر کبیر

مرزبان از برگزاری جشن رمضانی با عنوان بهار در بهار در خانه تاریخی امیر کبیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مصطفی مرزبان، ضمن تبریک سال جدید و ماه بهار قرآن به برنامه های فرهنگی میراث فرهنگی در اماکن تاریخی و گردشگری اشاره کرد و گفت: برنامه های امسال با محوریت دینی و فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم و گردشگران در روزهای بهار برگزار می شود.

 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه جشن بهار در بهار در خانه تاریخی امیرکبیر برگزار شد، افزود: این جشن با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و سرگرمی همراه بود که با حضور اقشار مختلف در روستای تاریخی و هدف گردشگری هزاوه شهرستان اراک تحت عنوان بهار در بهار برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه جشن رمضانی بهار در بهار، روزهای نهم و دهم فروردین در محل خانه تاریخی امیرکبیر با اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل: نقالی، موسیقی سنتی، تواشیح، مدیحه‌سرایی، سرود، مسابقه و ... برگزار شد، ادامه داد: این برنامه مورد استقبال گسترده از سوی همگان به ویژه نسل جوان و نوجوان قرار گرفت.

 

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان در بین مسلمانان به‌عنوان عید و جشن بزرگ معنوی است، اظهار کرد: در این ماه با عظمت با ارتباط بیشتر و ‏نزدیک‌تر روزه‌داران با خدای متعال، نشاط درونی و اجتماعی ایجاد می‌شود که میراث فرهنگی نیز خود را در این جشن شریک می‌داند.‏

 

مرزبان با اشاره به استقبال گسترده گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری ، گفت: برگزاری این جشن‌ها در اماکن تاریخی و فرهنگی ‏به دلیل حضور شهروندان در این فضاها است و امید است بتوانیم با برگزاری این برنامه ها گام موثری در راستای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی برداریم.

 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اماکن تاریخی و فرهگی ‏به‌عنوان یک پایگاه دائمی و جدی حوزه فرهنگی در دستور کار میراث فرهنگی است که سبب پوشش بیشتر و ‏گستره فرهنگ‌سازی در شهر می‌شود.‏

کد خبر 1259579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha