حضور پرشور نوجوانان در برنامه های رمضانی کانون صالحین قم

نوجوانان در برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان کانون صالحین شهر مقدس قم، حضور فعال و پرشوری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی قافی، امام جماعت و مسئول کانون صالحین مسجد امام زين العابدين(ع) که در بلوار شهید دل آذر قم قرار دارد در گفتگو با خبرگزاری شبستان از استان قم، با اشاره به حضور پرشور نوجوانان در برنامه های رمضانی گفت: حقیقتاً بیشتر برنامه های فرهنگی و آموزشی مسجد با محوریت نسل جدید که عمدتاً نوجوانان و جوانان هستند برگزار می شود به نحوی که طیف سنی بچه های کانون مسجد شامل مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است.

 

وی افزود: اعضای کانون که معمولاً  پای کار فعالیت های مسجد هستند شامل حدود 40 نفر از پسران و 50 نفر از دختران می باشد که البته علاوه بر ماه مبارک رمضان در طول سال نیز حضور فعالی در برنامه ها دارند.

 

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به اقامه نماز جماعت صبح در مسجد امام زین العابدین(ع) در طول سال گفت: برنامه اقامه نماز صبح در ماه رمضان به طور ویژه تری است به این معنا که پیش از اقامه نماز جماعت، زیارت عاشورا قرائت شده و بعد از نماز در حد دو دقیقه به صورت کلیپ احکام پخش می شود.

 

                                        

 

وی بیان داشت: همچنین بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز در طول ماه مبارک رمضان، برنامه ختم قرآن داریم که بچه ها خودشان از قبل اعلام می کنند که چه صفحه ای را می خوانند و مشارکت نوجوانان و جوانان در این برنامه بسیار ارزشمند و مؤثر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قافی گفت: هر روز در ماه رمضان از ساعت 15 تا 16 جلسه قرآنی مخصوص دختران نوجوان برگزار می شود، ضمن آن که یک ساعت به غروب آفتاب نیز حلقه های معرفتی در مسجد تشکیل می شود به این صورت که یک روز مخصوص خواهران و یک روز هم مربوط به برادران است، و این برنامه حلقه ها در طول سال هفته ای دو بار در این مسجد برگزار می شود.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز برنامه افطاری ساده را داریم که نوجوانان مسجدی در این قضیه نیز مشارکت جدی دارند.

 

                                          

 

وی با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان امسال 30 بسته معیشتی از سوی اهالی مسجدی در بین نیازمندان محله توزیع شده است، گفت: مناجات خوانی پایان شب از دیگر برنامه های ماست، با این تفاوت که سال های گذشته 9 شب این برنامه برگزار می شد و امسال حدود 11 شب با نوای روضه خوان اهل بیت(ع)، حجت الاسلام سیدمیرزایی برگزار می شود، ضمن آن که در ایام ماه رمضان، مسابقه فوتبال گل کوچک در محله به همت کانون مسجد برگزار می شود.

کد خبر 1259856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha