اجرای طرح رسول اکرم(ص) در سی امین نمایشگاه قرآن کریم

مدیر اجرایی طرح «رسول اکرم(ص)» از اجرای طرح رسول اکرم(ص) همزمان با برپایی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: در قالب این طرح بازدیدگنندگان نمایشگاه می توانند در حلقه های حفظ و تدبرسوره الرحمن شرکت کنند.

«صفا منش»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از اجرای طرح  رسول اکرم(ص) به همت موسسه مکتب قرآن امام رضا(ع) خبر داد و گفت: طرح آموزش همگانی قرآن با عنوان «رسول اکرم(ص)» بیش از یکسال و نیم است، ویژه تمام علاقه‌مندان و قرآن‌دوستان همزمان در داخل و خارج کشور اجرا می‌شود.

 

مدیر اجرایی طرح «رسول اکرم(ص)» با اشاره به اینکه این طرح سوره محور است، گفت: در راستای اجرای این طرح، مبلغان بر اساس شرح‌نامه‌ای که از سوی مؤسسه مکتب امام رضا(ع) تهیه شده است، طی برنامه‌ریزی مشخص، روزانه به شرح آیه همان روز و بیان نکات آن، در مساجد،حسینیه ها، جلسات خانگی از  بسته محتوایی تهیه شده می‌پردازند. در قالب این طرح وقتی سوره ای محور طرح قرار می گیرد، تلاش می شود که افراد بیسواد،کم سواد و همه اقشار جامعه از دور افتاده ترین مناطق کشور با تفسیر و مفاهیم آن سوره آشنا شوند.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در 22 استان سراسر کشور اجرا می شود، ادامه داد: از کشورهای یمن،سوریه،عراق و آمریکا نیز در این طرح شرکت و ما از طریق بستر فضای مجازی محتوای تفسیر آیات را برای آنها ارسال می کنیم.

 

مدیر اجرایی طرح «رسول اکرم(ص)» گفت: سوره های نور، محمد، ممتحنه، عادیات، والفجر، قدر، کوثر از سوره های بودند که در قالب این طرح تفسیر و مفاهیم آنها به مخاطبان ارایه شده است و حتی مخاطبان اقدام به حفظ این سوره ها نیز نموده اند به طوری که بیش از 5 هزار نفر از شرکت کنندگان اقدام به حفظ سوره والفجر کردند.

 

 صفا منش خاطر نشان کرد: در حال حاضر و همزمان با ماه مبارک رمضان تفسیر و بیان مفاهیم سوره الرحمن در این طرح به مخاطبان ارایه می شود و همزمان با سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تلاش کرده ایم که فضایی را برای حفظ این سوره با حضور مربیان اختصاص دهیم تا بازدیدگنندگان از نمایشگاه قرآن از زمانی که برای حضوردر این نمایشگاه دارند برای شرکت در حلقه های حفظ سوره الرحمن برای تدبر و حفظ این سوره بهره مند شوند.

 

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با شعار «می‌خوانمت» میزبان بازدیدکنندگان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است.

کد خبر 1260618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha