مظلوم و مهجور واقع شدن «نهج البلاغه»  در جامعه

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه نهج البلاغه بعد از قرآن کریم، جامع ترین و کامل ترین ترین کتاب است، گفت: متاسفانه نهج البلاغه در سطح جامعه مظلوم و مهجور واقع شده است و اگر مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات و سختی ها حل می شود.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در مورد شخصیت بی بدیل و بی نظیر امیرالمومنین علیه السلام باید گفته شود که شخصیت حضرت دارای ابعاد بسیار گسترده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: حضرت علی(ع) در هر بُعدی فضائل کرامات بی‌نظیری دارد و وقتی که با دقت به معارف دین و منابع مهم دینی نگاه می کنیم می‌بینیم که چه منابع شیعه و چه اهل سنت به بیان مبسوط فضائل امیرالمومنین علیه السلام اختصاص داده شده است.

 

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: فقط یک روایت را از قول پیامبر بزرگوار اسلام که هم در منابع مختلف شیعه و هم منابع مختلف اهل سنت وارد شده عرض می‌کنم که پیغمبر(ص) فرمودند که اگر تمام درختان قلم و دریاها مرکب شوند و اجنه حسابگر و انسان‌ها نویسنده شوند هرگز نمی توانند فضائل امیرالمومنین علیه السلام را به حساب آورند.

 

امام جمعه بشرویه در خصوص کتاب ارزشمند نهج البلاغه گفت: در بین کتاب های ارزشمند و گران سنگی که به عنوان گنجینه های ارزشمند و میراث ماندگار ائمه معصومین علیه السلام به یادگار گذاشته شده بعد از قرآن کریم، نهج البلاغه جامع ترین و کاملترین کتاب است.

 

وی در ادامه عنوان داشت: نهج‌البلاغه معروف به اخ القرآن یا برادر قران است و اگر به خوبی به این کتاب جامعه پرداخته شود خیلی از مشکلات فردی و اجتماعی انسان‌ها در سطح جامعه برطرف می‌شود چرا که بهترین راهکارها در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی بشر در آن قرار دارد.

 

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه نهج البلاغه سه بخش مهم و کلیدی شامل خطبه ها، نامه ها و حکمت ها یا همان کلمات قصار تشکیل شده است، افزود: موضوعات مختلف و متنوعی در نهج البلاغه وجود دارد که محصور و محدود به موضوع خاصی نیست دقیقاً مثل قرآن کریم و باید گفت که نهج البلاغه تفسیری از قرآن است شاید بیشترین مباحثی که در این کتاب نورانی وجود دارد مباحث کلامی و اعتقادی است.

 

امام جمعه بشرویه در ادامه تاکید کرد: متاسفانه نهج البلاغه در سطح جامعه ما مظلوم و مهجور واقع شده است و اگر نهج البلاغه مورد توجه قرار گیرد خیلی از راهکارهای برون رفت از آن مشکلات و سختی ها و بن بست ها در زندگی فردی و اجتماعی مردم و مسئولین حل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح مباحث معرفتی و اخلاقی در نهج البلاغه خصوصاً در حکمت ها بهترین الگو برای سبک زندگی سالم است، گفت: بهترین روش خدمت مسئولین به مردم و ارتباط بین مردم و مسئولین در خطبه ها و نامه ها به خصوص در نامه ۵۳ حضرت(ع) به مالک اشتر فرمانروای مصر نوشته بودند، وجود دارد که اگر مسئولین ما به نکات مهم این نامه و سفارشات امیرالمومنین علیه السلام توجه داشته باشند می توان آن مسئول را به عنوان یک مدیر موفق در خدمت رسانی به مردم تلقی کرد چرا که راهکارهای بسیار مهمی برای موفقیت یک مدیر و مسئول در این نامه توسط امیرالمومنین علیه السلام ارائه شده است.

 

 

کد خبر 1261014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha